Vuxna Sonen (27 år) med diagnostiserad schizofreni skär sönder våra bildäck..

Mer
5 år 9 månader sedan #1074174 av Nissegossen
Kontra inducerat det behövs inte att lämna viska.se för det
www.viska.se/nya-lakemedel/lakemedel/670...adhd-vid-schizofreni

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • ChujiYellow
  • Besökare
  • Besökare
5 år 9 månader sedan #1074191 av ChujiYellow
Pappan1960!

Effekten av antipsykotiska kommer långsamt efter att ha ätit dessa mediciner så tar det till tre till sex månader tills man börjar se relevant förändring till det bättre! Dessutom fungerar dessa mediciner så himla olika på människor med schizofreni så får man testa sig fram bland olika antipsykotiska! Men klozapin och olanazapin (zyprexa) är i regel effektiva mediciner för att förbättra måendet!
Mer
5 år 9 månader sedan #1074322 av Admin1
Sömn kan vara ett sätt att slippa symptom, men kan vara en medicinbiverkan också. Om han måste vara vaken för sysselsättning så klarar han nog av det. ADHD kan göra honom impulsiv så han begår brott. Det finns en ADHD-medicin med mindre psykosrisk som heter Elvanse. Den har testats mot negativa symptom vid schizofreni. Elvanse är dyrare och kan därför vara svår att få.
Mer
5 år 9 månader sedan #1074656 av pappan1960
TROR att han har haft ELVANSE men måste kolla med sjukvården här i byn först. Har nu bestämt att jag skall markera hur mycket än jag älskar min son så måste detta ta slut! Kommer inte att hjälpa honom mer och kommer inte att svara på alla hans samtal eller sms, likaså när det gäller sociala medier så klipper jag för han fortsätter så länge som jag och mamman hjälper honom ur varje knipa.Nu får han klara sig själv och komma tillbaka till oss ist.sorry kanske inte bästa strategin men så får det bli
Mer
5 år 9 månader sedan #1074658 av Geta
Kanske bättre att utomstående får hjälpa honom. Det kan bli för emotionellt med familjen.
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1074663 av Nissegossen
klozapin och olanazapin (zyprexa)

Båda de medicinerna ger markant viktökning

Ja, bättre att utomstående får hjälpa honom annars blir det ingen rätsida på honom. Begår han brott får det gå till åklagare och ev rättspsyk.

I USA vill anhöriga ha in folk i fängelse för att den anhörige får hjälp på ett fängelse, men inte vård på sjukhus

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Admin1.