Hur mycket får dina närstående hjälpa till?

Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1203234 av memphis
Ja det var väl ren tur jag överlevde. Eller ödet. Vad man nu tror :)
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1203240 av Nissegossen
Skall du jobba med en elektrisk pryl testa med handryggen nästa gång billig livförsäkring

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1206275 av Richard
Min pappa hjälper mig ekonomiskt!

Jag hade skulder till Kronofogden på 80 000 kr, det betalade han, när jag fick böter o advokatkostnader på 20 000 kr betalade han det. När jag körde 43 km/h på en 30-väg fick jag 2 400 kr i böter, det betalade han. Han sätter varje månad in 2 000 kr på mitt pensionssparkonto. Han betalade en resa till Thailand åt mig för ca 10 000 kr. Han har alltid med sitt ett paket exklusiv kattsand när han kommer, om han är med när vi går inom ICA o jag plockar på mig mat för 500 kr, så betalar han det, men max 4 paket cigaretter. Han har betalat en resa till Kanarieöarna åt mig för 5 000 kr. Vi har gjort 2 långa Europaresor o en Londonresa där han stått för allt. Han står för golfen vi spelar. Han betalade skatt o försäkring när jag hade bil (bensin fick jag betala själv). Vi åker till Tyskland o handla öl o, vin o sprit för tusentals kronor, o han bjuder...

Vi håller på att avveckla ett företag, så jag fick ett tillfälle att köpa in lite "kontorsmaterial". Så jag beställde en dator (laptop) för 14 000 kr o tillbehör för 6 000 kr.



Pappa lever ganska sparsamt, men unnar sig lite lyx ibland. Han bor ensam (skild sen ca 1 år, kommer till det senare...) i en stor bostadsrätt mitt i centrala Helsingborg. Det mesta av pengarna kommer från min farfar, som invandrade till Sverige 1946. Han fick direkt jobb på ett gjuteri, o blev sen förman. Så han tjänade inte så mycket, men levde mycket sparsamt. Han var ekonomisk, investerade i aktier, optioner, obligationer, fastigheter och råvaror. Pappa var enda barnet o fick ganska mycket pengar när farfar gick bort. Han har jobbat flera år i Norge o säger att han klarar sig på sin norska pension. Han är 68 år o vi har ett nytt företag, han är den ende som jobbar i företaget. Min syster är VD, o jag vice VD. Men allt som kommer in läggs vilande i företaget. O han tjänar rätt bra på att hyra ut sig som apotekare runt om i NV-Skåne.

Men nu försöker Satan själv sätta käppar i hjulet för oss... :evil:
Hans förra fru (inte min mamma), de skildes för snart ett år sen. Nu försöker hon, eller snarare hennes dotter komma åt så mycket som möjligt av pappas pengar... Han har köpt ur henne ur lägenheten, o enligt advokaterna har hon ingen rätt till det som pappa har ärvt efter farfar. De skrev ett äktenskapsförord, när de gifte sig i Las Vegas. Pappas bil är säkrad. Men av avlyssnade telefonsamtal med exfruns dotter, så säger hon att -Åååh, vad vi ska ha kul o resa, lämna katten också så slipper du det ansvaret! Deras gamla företag ska de dela på, så det var ju bra att jag fick köpa lite "kontorsmaterial"... Min syster kunde inte hålla tyst efter det avlyssnade samtalet o skickade otrevliga SMS till exfruns dotter... :rotfl

Men advokaten sa till henne att sluta med sånt. Jag har själv hållit tyst, gav exfrun en kram ändå o sa; -Hejdå!



Så, vad skulle jag ha gjort utan pappa...?
Ska försöka besöka honom oftare i Helsingborg när han inte jobbar. Bara för att umgås mer med honom. Det är nog det enda jag kan göra för honom! O han är så glad att han fick behålla katten i alla fall!

Tillägg: Exfrun håller på att insjukna i Alzheimer... :rotfl :jump :joker :groovy
Hon bor hos dottern i Mölndal nu, o tror att hon ska få en egen lägenhet i Mölndal/Göteborg... Alzheimer är de anhörigas sjukdom! :grattis:
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Richard.
Mer
4 år 5 månader sedan #1206352 av Geta
Min syster är glad över att hon inte behöver försörja mig. När vi har varit på resa har jag kunnat betala själv.
Mer
4 år 5 månader sedan #1206371 av Cosmos

PsychoWard skrev:

memphis skrev: Du kunde skaffa dig en pojkvän Geta som kunde göra renoveringar och så :)


Du är vidrig, vet du det? Din skenheliga Satansdyrkare.
Mer
4 år 5 månader sedan #1206377 av Clean
Senaste perioden i mitt liv reste jag till olika länder så har betalat själv. Utan några fuffens. Men en gång blev jag bjuden till utlandet sist jag var utomlands. Jag ville inte det till en början, men gav med mej efter massa tjatande. Det blev Bulgarien.