Studenthälsan är guld

Mer
20 år 1 vecka sedan #1014 av Johan
Svar från Johan i ämnet Studenthälsan är guld
Hej Abzu!

Det var ett bra tips och du har fått igång mig med att ta tag i saker. Innan du skrev ditt inlägg om studenthälsan i Lund så satt jag mest och väntade på remissen från läkaren i min hemstad. Nu har jag skramlat fram ett nummer till min läkares sekreterare och tänker pressa på den vägen om det blir problem vid min kontakt med psykiatrin i min stadsdel.
Mer
20 år 1 vecka sedan #1017 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Studenthälsan är guld
Abzu,

I Stockholm skall de starta en webbaserad klinisk studie för att träna minnet med ett dataprogram. Det fina är att man kan bo var som helst, men man måste ha en dator och Internet.
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... estraening
Du kan ju också själv träna minnet med dataprogram som Memory mfl om du inte kan ingå i studien.

Johan,

Om du inte får tid hos lokala psykiatrin kanske du kan anlita en privat psykiatriker i Stockholm. Ett annat alternativ är att utnyttja psykiatrin på hemorten t.ex. när du hälsar på dina föräldrar. Gäller det mest att förnya recept då skulle jag definitivt satsa på hemorten.

Admin
Mer
20 år 1 vecka sedan #1025 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Studenthälsan är guld
Johan - Så bra att du "tar tag" i saken. Det är ju väldigt svårt att göra det ibland, speciellt när man ska leta fram telefonnummer till det ena och det andra.

Admin - Jag brukar "hålla igång" minnet och intellektet med korsord. Jag tycker att det är lättare än att tex läsa en bok eftersom man inte behöver koncentrera sig på sammanhang så mycket. Dessutom kostar ju en korsordstidning inte så jättemycket heller : )
Mer
20 år 1 vecka sedan #1041 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Studenthälsan är guld
En lustig sak inträffade efter det jag insjuknade. Jag hade svårt att minnas det jag nyss hade läst. Ganska jobbigt. Det blev dock bättre senare, men då hade jag svårt att orka läsa böcker. En gång fick jag låna en ganska tjock bok om schizofreni på engelska av psykiatrikern. Jag läste den snabbt på några dagar och hade inte alls några problem. Jag blev överraskad själv att det gick så bra.

Admin
Mer
20 år 1 vecka sedan #1045 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Studenthälsan är guld
Tidigare läste jag fort och hade väldigt god läsförståelse, men nu stakar jag mig, läser fel och måste läsa ibland. Fram tills denna veckan hade jag inte läst en hel bok på 4 månader, vilket är väldigt ovanligt för mig.
Mer
20 år 6 dagar sedan #1046 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Studenthälsan är guld
Hej!

Har du eller någon annan för den delen försökt att läsa högt? Jag misstänker att det kanske förbättrar situationen. Långt tillbaka så läste nästan alla högt.

Admin