Studenthälsan är guld

Mer
20 år 3 dagar sedan #1080 av D
Svar från D i ämnet Studenthälsan är guld
Ja högläsning i skolan hade jag. Annars brukar jag läsa högt i min ensamhet om det är något som är komplicerat. På det sättet lär jag mig bättre.
Mer
20 år 3 dagar sedan #1081 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Studenthälsan är guld
Jag har inte testat att läsa högt. Det skulle nog kännas lite konstigt att läsa högt faktiskt.
Mer
20 år 3 dagar sedan #1085 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Studenthälsan är guld
Jag skulle definitivt pröva högläsning. Det underlättar säkert inlärningen om det inte fungerar så bra kan man försöka med en öronpropp i ena örat för att se om det blir någon skillnad och också skifta proppen mellan höger och vänster öra.

Högläsning kan också motverka hörselhallucinationer om man har sådana problem, vilket kan vara bevis för att det kan vara bra. En annan sak att testa är att ha softmusik medan man läser tyst dvs att stimulera hörseln under läsningen.

Admin
Mer
20 år 3 dagar sedan #1090 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Studenthälsan är guld
Jag brukar alltid ha musik på när jag läser faktiskt. Jag rätt svårt för att ha det helt tyst i lägenheten för jag är så van vid musiken.
Jag brukar ha med mig min freestyle när jag åker tåg eller buss för att "avskärma" mig eftersom jag tycker att sånt är lite jobbigt.
Mer
20 år 2 dagar sedan #1103 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Studenthälsan är guld
Jag har ibland på musik medan jag sitter vid datorn. Jag sitter nästan hela dagarna vid datorn. Ibland när jag känner mig sämre, så brukar jag testa med utan musik eller radio och då känner jag oftast mig bättre utan musik. Jag tror det är viktigt att inte slentriansmässigt använda musik för det är nog inte alltid bra.

Admin