Studenthälsan är guld

Mer
20 år 2 veckor sedan #964 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Studenthälsan är guld
Johan, Gör du det. Alla Studenhälsor har nog inte de resurser som Studenthälsan i Lund har, men nån slags hjälp bör dom ju kunna erbjuda.
Hoppas att det går bra : )
Mer
20 år 1 vecka sedan #992 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Studenthälsan är guld
Tack, Abzu! Det känns skönt att höra att universitet och högskolor har funktioner för att hjälpa personer med fysiska och psykiska handikapp av olika slag. Det som egentligen kanske brister idag är stödet efter examen med hjälp till vettiga jobb. Det är ju inte så kul att sitta ensam hemma och sjunga "När man är en glad pensionär".

Admin
Mer
20 år 1 vecka sedan #998 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Studenthälsan är guld
Admin - Ja det låter ju bra iaf. Jag vet dock inte än hur hjälpen med studieanpassning från universitetets sida fungerar i praktiken. Men det kommer jag säkert att få veta längre fram när jag förhoppningsvis kan börja plugga igen.
Mer
20 år 1 vecka sedan #1005 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Studenthälsan är guld
Hej, Abzu

Jag tror att det är bra att försöka komma igång med studierna så snabbt som möjligt. Visserligen kan det vara svårt om närminnet krånglar, men det går nog att träna upp. Varför kan du inte börja plugga nu?

Admin
Mer
20 år 1 vecka sedan #1010 av Johan
Svar från Johan i ämnet Studenthälsan är guld
Hej Abzu,

Nu har jag kontaktat studenthälsan på KTH. De rekommenderade att jag skulle vända mig till psykiatrin eftersom de primärt sysslar med studierelaterade frågor. De tipsade mig om att skicka ett pappersbrev till min läkare i min hemstad eftersom inkommande brev måste stämplas och besvaras. Min läkare är den enda läkaren i min hemstad och dessutom jobbar han halvtid så han kan vara lite svår att få tag på. Förhoppningsvis kommer hans remiss för samtalskontakt snart. Jag ska även prova att kontakta psykiatrin här i Stockholm i morgon bitti då de har mottagning per telefon för nya patienter i min stadsdel.
Mer
20 år 1 vecka sedan #1013 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Studenthälsan är guld
Admin - Ja ju längre man väntar desto svårare är det nog.
Jag har varit sjukskriven sen februari när jag lade in mig på psyk och de senaste månaderna har min koncentration och ork varit väldigt låg, plus att jag kan bli rätt förvirrad ibland, så just nu kan jag helt enkelt inte studera.
Jag har inte läst en hel bok på 4 månader, normalt sett läser jag flera böcker varje månad.

Johan - Det var synd att KTHs Studenthälsa tydligen inte är lika bra som Lunds, men KTH är ju iofs mindre och har nog inte de resurser som Studenthälsan har.
Det är jobbigt när det ska vara så krångligt att få ordentlig kontakt med vården ibland.