Enkla spartips - kom med förslag.

  • Peo
  • Besökare
  • Besökare
8 år 6 månader sedan #779196 av Peo
Svar från Peo i ämnet Enkla spartips - kom med förslag.
Hoppas du kan (om du vill) sluta med snuset också, det ger så mycket tillbaka att vara utan tobak.
Ett tips som säkert redan finns i forumets "arkiv" är SÖK fonder, det kan ge mer i utdelning än man tror, jag drog
förra december in 7650 kr från fonder, det fina med fonderna jag brukar söka är att de har utdelning i December
då man ofta kan ha mycket utgifter, då gäller det att lägga undan till Januari också. Här har du en länk till olika
fonde du kan söka om du inte redan har den: web05.lansstyrelsen.se/stift/Sti ... earch.aspx
Lycka till Nissegossen, säker på att det ordnar sig...:-)
  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
8 år 6 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #779302 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Enkla spartips - kom med förslag.
Mitt stående ekonomi-tips (som jag själv ofta tillämpar) är att inte gå hemifrån med för mkt pengar, varken på bankkort eller kontant. Jag tänker till, innan jag går ut... T.ex om jag ska iväg och köpa en specifik sak... Då tar jag BARA med så mkt som den saken kostar. Att vara lite kritisk till ha-begär är också nyttigt, fråga gärna dig själv flera ggr - Behöver jag verkligen detta?

Sen vill jag också poängtera: KÖP EJ TOBAK. Det ruinerar inte bara din ekonomi utan din hälsa också. Har man inte hälsan så betyder inte alla pengar i världen ett skit... Mkt viktigt att komma ihåg!

Jag vill också tipsa om att ha en burk eller så, och slänga alla en-kronor i den. Lättar rejält på börsen samtidigt som man glömmer burken lite... Sen har man alltid växel om det skulle tryta.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
8 år 6 månader sedan #779331 av Ready
Minska på spelet.
  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
8 år 6 månader sedan #779408 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Enkla spartips - kom med förslag.
Nissegossen!
Jag fick pengar från diakonicentralen Ugglan i min stad. Det var iofs min Godeman som sökte, men jag blev beviljad pengar därifrån i december -14.
Fonder är jättebra och jag lovar dig att det finns mkt pengar i fonder som bara väntar på att få in en ansökan. :)
Mer
8 år 6 månader sedan #779673 av Nissegossen

Admin1 skrev: Vid skavsår kan man blöta toapapper och låta det torka fast på skavsåret. Leukoplast häfta 2,5 cm bred brukar också fungera bra mot skavsår. Köper inte skavsårsplattor för de är för dyra.

Jag får tipsa om hur de gjorde förr i tiden då man gick dit man skulle. Vid vägkanten växte något de äldre kallade läkeblaskor, det var groblad. De bröt av ett blad och lade inne i strumpan i hälen. Det är descinfiserande och lär vara något som fungerar om man inte har något annat med sig och ändå trots skavsår, måste gå.
Citat"• Färska groblad
Groblad används på alla slags sår inklusive bensår, solsveda, skållning och andra brännsår, på ansiktsros och eksem; stoppar blödning och lindrar genast på bett och stick av insekter. Bladen läggs på hela med den släta ovansidan nedåt, några droppar saft pressas ut eller några blad tuggas och läggs på som grötomslag. Även örtolja och sårsalva på groblad kan användas."

www.shenet.se/recept/saromslag.html

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 5 månader sedan #779855 av Admin1
De räkningar, som brukar komma vid årsskiftet för mig är medlemsavgifter. Förr betalade jag dagstidningen, men nu dras den varje månad. Ett tips annars är att lägga undan 1/12 del varje månad till december. Hur mycket pengar är det totalt du skall ut med?