Enkla spartips - kom med förslag.

Mer
8 år 3 dagar sedan #821244 av notwoodstock

cecilia76 skrev: Fasta, prova att äta först efter åtta på kvällen. Jag har märkt att jag blivit piggare och dessutom något lättare. Jag måste också hålla in på det jag äter eftersom det går så mycket ingredienser annars.


Jag har frågat min läkare. Fasta som mest i två dagar i sträck sade hon. Medicinerna man äter behöver mat för att fungera ok.
Mer
8 år 1 dag sedan #821670 av Utomjordingen
Köp en 3-i-1 skrivare + färgpatroner och svartpatroner, hålslagare, skärmaskin, kanske lamineringsmaskin, häftapparat och diverse andra kontorsprylar så kan Ni printa ut Filfofax papper, fotografier och göra mycket mera till hälften jämfört av vad det kostar i affären.

Lite pysseljobb (nån timme - en och annan kväll kanske) men Ni sparar in i det stora hela, flera tusen kronor eller ännu mycket mer på kontors jobbet!

En sådan här mobil skrivare har jag, för den går även på batteri så jag kan printa ute i skogen om jag skulle vilja det:

Mer
7 år 11 månader sedan #823382 av notwoodstock
Vilka saker lönar det sig att köpa storförpackningsr av? Vad säger ni?

Jag skulle själv kunna spara pengar, men av strategiskäl så drar man sig för det...

Köpte t.ex en säck ris för mer än 10 år sedan, men blev sittande med ett stort fat för stt sortera bort mystiska, helvita riskorn.
Mer
7 år 11 månader sedan #823413 av Utomjordingen
500 ark för 55 kronor, om man typ bara ska printa ut texter och inte fotografier för då ska man ha fotopapper som är betydligt dyrare. Sen om man ska printa ut fotografier så behöver man inte printa ut A4 format utan mindre bilder så tar det inte så mycket på bläckpatroner som är dyra att köpa.

Billigt!

Mer
7 år 11 månader sedan #823503 av krokus

notwoodstock skrev: Vilka saker lönar det sig att köpa storförpackningsr av? Vad säger ni?

Tvättmedel.
Mer
7 år 11 månader sedan #823556 av Geta
Fryst broccoli.