Enkla spartips - kom med förslag.

Mer
9 år 9 månader sedan #678721 av Nissegossen
Det jag spelar på är två rader på Lotto och på jokernumret det går på 44 kr för två kuponger och det är stående rader per dragning. Ibland köper jag en trisslott per vecka. Jag spelar aldrig på nätet och går aldrig på lockbetet om free spins.

Jag tycker som sagt att det är Ebberöds bank att spela för mycket på nätet. Den vinner som äger spelformen och det har de gjort endast för sitt eget vinstintresse och de fåtal som verkligen vinner en stor summa uppväger inte insatsen per spel.

Så länge jag spelar är jag med i spelet, men jag skulle aldrig gripas av girighet efter stora pengar och satsa större summor.
Mitt spelande är överkomligt vad gäller insatsen för att de pengarna kan jag undvara!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 9 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #678726 av islaa
På tal om plåster, nåt som är ännu billigare och funkar lika bra är kirurgtejp från apoteket. Jag använder det på skavsår, ibland får man köra flera lager och det funkar bäst om man tejpar direkt när man känner att det är på gång eller i förebyggande syfte, man kan också lägga i vaddering i form av en bomullsrondell under. MYCKET BILLIGARE ÄN JÄVLA COMPEED. Funkar även på skärsår och minskar ärren iom att man tejpar ihop kanterna (jag ska eg. inte stå i köket med en kniv). Eller så kan man använda den för att märka upp grejer (skriv med bläckpenna på den vita tejpen).

Jag har minskat min elräkning med 100-200 kr i månaden genom att alltid stänga av lampor och andra prylar när de inte används, men jag var typ sämst på att komma ihåg det förut, hade ständigt allting på hela tiden. Har hört att om man använder en mindre platta än kastrullen så försvinner inte så mycket värme och man sparar lite el på det med. Jag använder nästan alltid minsta plattan även om kastrullen är lite större och det funkar asbra. Sen kör jag mycket på eftervärme.

Kollar alltid jämförelsepriser i butiken, planerar alltid inhandlingen innan så att det inte blir spontanköp och hitthattigt liksom, utan hela maträtter och oftast gör jag åtminstone 4 portioner och matlådor (det spar man också el på). Vill man vara riktigt extrem så kollar man alla reklamblad och springer runt på alla matbutiker och handlar det som är billigt i varje (gjorde när jag levde på försörjningsstöd). Då rekommenderar jag en Dramaten så man inte behöver släpa så mycket kassar.

Om jag ska handla på internet så kollar jag på www.prisjakt.se och jämför priser. Ja, det också. Mycket man köper i butik är billigare på internet, trots fraktkostnaden och är oftast värt att vänta nån dag extra på. T.ex receptfritt handlar jag ofta på apotea.se eftersom de har bättre priser än andra apotek och fri frakt. Har man djur så beställ kvalitétsmat och -sand billigt från zooplus.se för att skona både rygg och plånbok eftersom de hemlevererar.

Bra mobilabb just nu tycker jag är Comviq fastpris, finns även som kontantkort.

Man kan även rensa sitt hem på det man inte behöver längre och få in några kronor på t.ex Tradera och för dom kan man köpa annat man behöver och gå plus minus noll. Här är lite tips på köp/sälj
blandatbajs.wordpress.com/2013/05/21/19-...ch-salja-pa-tradera/
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
9 år 9 månader sedan #678839 av Admin1
Vid skavsår kan man blöta toapapper och låta det torka fast på skavsåret. Leukoplast häfta 2,5 cm bred brukar också fungera bra mot skavsår. Köper inte skavsårsplattor för de är för dyra.
Mer
9 år 9 månader sedan #678840 av Geta
Köp tillräckligt stora, välsittande skor så blir det inga skavsår på fötterna.
Mer
9 år 9 månader sedan #678844 av notwoodstock
Bäst spartipset för mig själv vore att hålla mig till månadsbudgeten. Det är så ruskigt lätt att handla på nätet, så man får dåligt samvete. Jag flyttar pengar till lönekontot lite för lättvändigt - Internetbank är farlig på det viset.

Men hur jag gör, är att t.ex bestämma mig för att leva på skåpmat tills sjukpensionen kommer. Men alltid är det någonting som kommer emellan... :( 8O :ajaj
Mer
8 år 6 månader sedan #779156 av Admin1
Det brukar gå att blockera sitt bankkort, så man inte kan handla på nätet.