Sysselsättning

Mer
8 år 2 veckor sedan #820137 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Sysselsättning
Jag är så inne i mitt, är inne i mig själv vare sig jag vill eller inte (för jag är mer eller mindre psykotiskt på grund av satans ljuden tinnitus nivå 3) så det är en sysselsättning för mig.

Vill helst sitta snällt på köksstolen och ingen drama tack!

Bara slumpmässiga tider gäller för min del - orkar/vill inte vara som en robot som de flesta är ute på arbetsmarknaden. För det är inte lönt, det säger min egen erfarenhet... som kanske inte är så bra... .
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 2 veckor sedan #820170 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Sysselsättning
Det där med slumpmässiga tider låter intressant. Ta en Power-nap när man känner för det och äta när man är hungrig. Fast jag behöver struktur på tillvaron, därför är jag tacksam över min sysselsättning.
Mer
8 år 2 veckor sedan #820189 av AnnKatarin
Svar från AnnKatarin i ämnet Sysselsättning
Jag har mitt älskade fontänhus jag!
Mer
8 år 2 veckor sedan #820199 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Sysselsättning
Kommunen är de som skall ha hand om sysselsättningen, de är skyldiga till att ordna något så ni får en strukturerad vardag. Dock jag har inte hört från några som vill ha ha mig på sysselsättning, men de är skyldiga att ge mig det.

Nu har jag ju aldrig bekymrat mig för det och har aldrig ställt frågan.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 2 veckor sedan #820206 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sysselsättning
Ett par år gick jag i kommunens sysselsättning. Det gjorde jag på eget initiativ.
Mer
8 år 2 veckor sedan #820220 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Sysselsättning
Det finns flera allaktivitetshus i stan och de får bidrag från kommunen, men det är andra än kommunen som startat dem och det hände att jag gick på flera. Det sista var Gyllenkroken men sedan jag börjat skriva på viska har jag inte behövt den sysselsättningen. Admin borde få bidrag för att kommunen tjänar på att han administrerar viska, som håller oss sysselsatta.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum