Sysselsättning

Mer
8 år 2 veckor sedan #820262 av cecilia76
Svar från cecilia76 i ämnet Sysselsättning
Jag håller mig igång med kyrkans program. De har en grupp med handarbete på måndagar. En bunt tanter som sitter och broderar och virkar. Jag och min man väver mattor på vävstolen som är uppställd i rummet. Sen på på tisdagar går jag och sjunger i kören. Nu planeras det en resa till Italien,till hösten. Kören har fått mycket bidrag från kyrkan så vi körmedlemmar behöver bara hosta upp en mindre del av vad det det kommer att kosta, hela resan till Venedig med övernattningar. En konsert är inplanerad som vi ska hålla för Italienarna. Övrig tid umgås jag och min man med vänner. Så målar vi ibland i den lokal vi hyr för detta ändamål.
Mer
8 år 2 veckor sedan #820273 av Shadow
Svar från Shadow i ämnet Sysselsättning
jag har gått en kurs i en vecka som jag avbröt, ringde nyss fk och sa att jag inte visste om att det påverkade ens sjukersättning, på vilket sätt då? Väntar på att en handläggare ska ringa inom två arbetsdagar. Vad kan dem göra , det enda jag kan tänka mig är att dem drar in den eller att man blir återbetalningsskyldig, någon som haft det problemet ?
Mer
8 år 2 veckor sedan #820275 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sysselsättning
Nej, har aldrig behövt betala tillbaka några pengar för att jag har sysselsatt
mig på egen hand. Har inte tjänat några pengar på det som jag gjort.
Mer
8 år 2 veckor sedan #820328 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sysselsättning
Shadow vad är för typ av kurs du går och hur lång är den?
Mer
8 år 2 veckor sedan #820330 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Sysselsättning

Fantasio skrev: Det där med slumpmässiga tider låter intressant. Ta en Power-nap när man känner för det och äta när man är hungrig. Fast jag behöver struktur på tillvaron, därför är jag tacksam över min sysselsättning.


Ja, det kan verkas lite att man är oberäknelig när man har slumpmässiga rutiner. Jag vill leva för stunden och har gjort så nästan hela tiden sen jag blev utskriven år 1992. Det är bara när jag har varit inlagd som jag vart tvungen att leva med fasta rutiner och det är inte min grej.

Struktur har jag haft bara när jag ska "arbeta" med datorn, tillexempel skapa musik och annat man kan göra med datorer. Fast idag skapar jag mer slumpmässigt än vad jag gjorde förr.