Sysselsättning

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
8 år 2 veckor sedan #820033 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Sysselsättning
I Norrköping finns Aktema (stavning?) och det var de som hjälpte mig med min sysselsättning. Det finns två snickerier och något som jag tror heter Mediaverkstaden. Jag vet även en person som städar i garage och andra ställen, plus Fia-hemmet (tar hand om katter). Jag tror att det är kö för att få sysselsättning.
Mer
8 år 2 veckor sedan #820038 av islaa
Svar från islaa i ämnet Sysselsättning
Jag har inget behov av daglig sysselsättning via kommunen. Som Geta säger så är det nog med vardagssysslorna som jag knapphändigt klarar av.
Mer
8 år 2 veckor sedan #820040 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Sysselsättning
[youtube:2ya4gywn]jE7Zv6d-HUA[/youtube:2ya4gywn]

Full bläääst sexi fest slacker ftw!! Robotar kan jobba

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 2 veckor sedan #820084 av krokus
Svar från krokus i ämnet Sysselsättning

Geta skrev: Även om man går hemma så har man en del att göra som att laga mat, tvätta och städa.
Jag tycker att det är stort om man klarar sånt utan hjälp.

Tja, jag har ju boendestöd en gång i veckan. Städa gör jag aldrig på egen hand. Om det kommer någon vän på besök städar jag toaletten lite snabbt, men resten blir inte av. Eller jo, att diska har jag blivit bättre på. Det blir inte diskberg lika ofta längre.
Mer
8 år 2 veckor sedan #820104 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sysselsättning
C:a 15 % jobbar med schizofreni, 10 % studerar. Av resten så sas för några år sedan att 50 % saknade sysselsättning.
Mer
8 år 2 veckor sedan #820133 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Sysselsättning
Det är vad jag själv gör och alltid har håligt på rent på toa, allt porslin tar jag och gör rent. Diskbänken likadant. Jag har sett diskberg hos andra och det första jag gjorde var att diska åt dem. diskbänk och toa gör jag rent. En sade som satt här och drack starköl sade;"när jag var på toa var det ju rent men det är ju skitigt lite varstans men på toa var det rent."

Var tvungen att förklara, att jag själv vill inte komma till en skitig toa, alltså städar jag min egen och likadant i köket, jag orkar inte vara i ett kök med ett diskberg alltså gör jag rent där själv, för att det andra kan nästan se ut hur som helst, men på de punkterna vill jag inte komma till andra som har det skitigt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum