Hur mycket pengar lägger ni på mat varje månad?

Mer
6 år 7 månader sedan #973909 av memphis
jag köper mat och dryck till mig och en hund för ca 2500 kr. det är fräsch mat men inga extravaganser. av dessa pengar är nog 400-500 hundrelaterat, det går mycket barbeque sticks, torkade grisöron, turning twists och markies i vårt hushåll. Men har man bara en hund kan man gott skämma bort den lite tycker jag :)
Mer
6 år 7 månader sedan #973911 av Pg
Har börjat unna mig sallad till maten. Det är ju gott!
Mer
6 år 7 månader sedan #973914 av vnv
Intervallet ligger mellan 1500-2000 kronor per månad för min del beroende på hur hungrig jag är när jag handlar (!) och hur många helger jag är hos mina föräldrar (och därmed äter gratis hehe)...

/vnv :)
Mer
6 år 7 månader sedan #973917 av notwoodstock
Kan kolla genomsnittet, räknat på ett år. Det borde vara rättvisande. Misstänker ca 2000:-/mån.

Tycker också nödvändig mat samt någon uppmuntran är motiverad.

Har rätt mycket samma prylar jag köper, men ändå så har jag oreda i hur jag sköter saker.

Har inte bil, och åker inte på semestrar.
Mer
6 år 7 månader sedan #973922 av Cider
Kroppen och framtida hälsa är viktigt att investera i, så mat är min största utgift. Ser mat som medicin. Att äta varierat, tillräckligt och regelbundet mår de flesta bra av. Men svårt att få till, få ner bra mat i magen, när man har låg inkomst, är sjuk och har funktionsnedsättningar, tja, man får göra så gott man kan som alltid.

Pg, jag är nyfiken på varför du undrar hur mkt vi lägger på mat?
Mer
6 år 7 månader sedan #973926 av Pg
Det kan vara kul att veta hur mycket man lägger i jämförelse med andra.