Hur mycket pengar lägger ni på mat varje månad?

Mer
6 år 7 månader sedan #974018 av cecilia76

Cider skrev: När jag var inlagd iakttog jag en annan patient vid måltiderna. En dietist skulle applåderat:-) Han glömde aldrig att komplettera måltiden med extra grönsaker, några knäckebröd med smör, tog alltid mjölk och avslutade alltid med frukt. Jag tänkte ibland att han kanske var t ex en fattig student som passade på, extra intresserad av att tillämpa näringslära i praktiken eller ätstörningserfaren.

Det kan vara smart att passa på att äta av det som erbjuds och som ingår i vårdavgiften när man är inlagd, trevligt också om man har aptit.

Sådana patienter brukar bli utskrivna rätt kvickt :!!
De trivs lite för bra för att vara djupt psykotiska ;) .
Mer
6 år 7 månader sedan #974020 av Geta
Altså bra tips för att snabbt bli utskriven- ät med god aptit allt som serveras.
Mer
6 år 7 månader sedan #974028 av Cosmos
Jag åt väldigt långsamt minns jag, hade svårt att tugga och svälja. Annars var väl maten och fikat det enda man såg fram emot på dagarna.
Mer
6 år 7 månader sedan #974077 av Nissegossen
Jag ser alltid på reklamen vad det är för kött som är billigt i regel flera hundra kronor dyrare om man skall ha kött med bra kvalitet och billigt pris. Sådant går direkt i frysen om det inte är så att jag äter det samma dag. I vanligt pris går det upp emot 245Kr/kg, jag letar fram det allra bästa priset genom veckobladen de skickar ut och jag hämtar reklamen läser igenom den och är det ett bra pris, spelar det ingen roll var butiken ligger jag åker dit

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 7 månader sedan #974123 av MsTibbs
Mer
6 år 7 månader sedan #974124 av Kloppe
Brukar räkna varje månad att mat, disk och tvättmedel ska kosta ca 75 kr/dag. 30*75=2250 kr. I verkligheten brukar det stämma ungefär.

Det blir bättre och bättre dag för dag.