Hur mycket pengar lägger ni på mat varje månad?

Mer
6 år 6 månader sedan #980064 av boe

Admin1 skrev:

boe skrev: 3200 kr, men då ingår hemkörningsavgift på 500 kr per månad.

MatHem brukar ha dagar då hemkörningen av mat man beställer på nätet är gratis. Men de är lite dyrare än vad Willys är.


Det är ICA jag anlitar. De brukar ha gratis hemkörning under juli månad. Och om man väljer lite mer obekväma hemkörningstider så betalar man bara 99 kr.
Mer
6 år 6 månader sedan #980082 av Fantasio
Jag ger 200 kronor i veckan, fyra måltider. 800 i månaden alltså. Sedan återstår tre dagar i veckan och då blir det snabbmat, vilket är rätt dyrt.
Mer
6 år 6 månader sedan #980089 av Nissegossen
Mycket av den mat jag köper är det som är ett bra pris på. Köper gärna en högrev, på Willys kan man få högrev för 69.90 kilot och det är lämpligt för bla Burgundisk köttgryta med vin i maten och till maten. Annan mat kan bli kalops, Ungersk Gulasch, Biff Stroganoff samt rätter som passar för högrev.

Högrev är underskattad mat, därav ett billigare kött, men gör man maten som den skall lagas och man anpassar kryddningen det allra sista, man kan också göra en toppredning och det sista kryddningen alltså, där gäller verkligen att man smakar sig fram med tesked efter tesked, en använd tesked går direkt i diskhon.

När ni är nöjda och fingertoppskänslan är där, är det hejdundrande gott.

Ett långkok för oss som både har tiden men inte pengarna, då rättar man maten efter plånboken och min mat är världsberömd bland de som smakat maten. 8O 8O

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 månader sedan #980139 av krokus

Carmen Al Kebab skrev:

krokus skrev: Runt 2500kr/månad lägger jag på mat (och sånt).

Vad äter du då?

Tonfisk i tomatsås.
Laxfilé (fryst).
Kycklingfilé (fryst).
Köttfärssås och spagetti.
Korvstroganoff.
Köttbullar.
Falukorv.
Pannkakor.
Blodpudding.
Torskfilé (fryst).

Till ovanstående maträtter äter jag ris, pasta eller potatis. Utom pannkakor och blodpudding, där jag bara har sylt.

Till frukost äter jag filmjölk och müsli. Till mellanmål äter jag oftast bananer, ibland lyxar jag till det med kvarg.

Jag handlar på en Ica Maxi där det är rätt billigt.
Mer
6 år 6 månader sedan #980144 av Richard
Äter för ca 100 kr om dagen, så det blir väl runt 3000 kr. Har vissa ätstörningsproblem.
Mer
6 år 6 månader sedan #980147 av Cider
Gör du något gott av torskfilén, krokus?