Hur mycket pengar lägger ni på mat varje månad?

Mer
6 år 7 månader sedan #974284 av memphis
jag kan inte gå in på affärn utan att det går 700 kr! Bara lite bröd och lite grönt och lite mjölk och inget särskilt. Det är svindyrt att bo i Norrland överhuvudtaget så vi borde ha tillägg på sjukersättningen.
Mer
6 år 7 månader sedan #974285 av Gardenia
Jag köper inte särskilt mycket mat, då jag tänker på kalorierna, ändå kostar det så mycket, jag förstår inte. Köper bröd, fil, kvarg (äter kanske 1/2 kvarg per dag eller mindre), frukt, morötter... Lite mer sällan andra varor som lättmargarin, kaffe, osv.
Mer
6 år 7 månader sedan #974321 av Nissegossen
Som morsan sade, vi räknar inte matbitarna jag kör efter det och lagar god mat och jag äter mig mätt, kostnaden räknar jag aldrig, så jag äter maten, blir det över, ja, då har alla ätit sig proppmätta

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 7 månader sedan #974368 av Admin1

boe skrev: 3200 kr, men då ingår hemkörningsavgift på 500 kr per månad.

MatHem brukar ha dagar då hemkörningen av mat man beställer på nätet är gratis. Men de är lite dyrare än vad Willys är.
Mer
6 år 7 månader sedan #974694 av Utomjordingen
Denna månad för mig och min kvinna blir det/har blivit ungefär så här till nästa månad men sen kan det visa sig annat/annorlunda i nästa löning:

Hobbyverksamhet: cirka 7000 kronor till min hobbyverksamhet (för jag vann lite cash på spel).

Räkningar: cirka 10000 kronor. Det är ungefär den summan som vi har i fasta räkningar nu och framöver.

Fest/party: cirka 2500-3000 kronor.

Kaffe/cigaretter och sånt: cirka 500-1000 kronor.

Resa (min kvinna ska snart resa till sin syster och bo där ett tag): cirka 3000 kronor gissar jag på.

Mat/vitaminer och mineraler + Övrigt/hygienartiklar och sånt: cirka 4000-5000 kronor.

Spel: Cirka minst 2000 kronor. Sen händer det att det blir mindre om man vinner då och då vilket man gör ibland.

Shoppa och/eller spara: För resten.

Nästa månad kan det se lite annorlunda ut men ungefär så på ytan kan det vara för mig och min kvinna - september-oktober... .
Mer
6 år 7 månader sedan #976983 av Utomjordingen
Och när det gäller oktober månad så gissar jag på ungefär så här:

Hobbyverksamhet: cirka 2000 kronor till min hobbyverksamhet. Vinner jag på spel så kan det bli mer.

Räkningar: cirka 10000 kronor. Det är ungefär den summan som vi har i fasta räkningar nu och framöver.

Restskatt: cirka 6000 kronor.

Fest/party: cirka 1500-2000 kronor.

Kaffe/cigaretter och sånt: cirka 500-1000 kronor.

Resa (min kvinna ska snart resa till sin syster och bo där ett tag): cirka 3000 kronor gissar jag på. Jag hade rätt i att det skulle kosta 3000 kronor när hon reste sist gång och hon ska resa nästa månad igen till sin syster.

Mat/vitaminer och mineraler + Övrigt/hygienartiklar och sånt: cirka 4000-5000 kronor.

Spel: Cirka minst 2000 kronor. Sen händer det att det blir mindre om man vinner då och då vilket man gör ibland.

Julklappar: Cirka 2000 kronor. Har tänkt att jag ska köpa 2 st. guld rosor i julklapp till min kvinna i år.

Shoppa och/eller spara: För resten.

Det är inte riktigt säkert att det blir helt så här i oktober månad eftersom vi fick restskatt.