Dator och hårddisk

Mer
14 år 2 månader sedan #279038 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dator och hårddisk
Google länk för borttagning av virus på en omformaterad dator[/url:mphcu36u]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 2 månader sedan #279041 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dator och hårddisk
Gör som det står här!¨
www.flashback.org/t850669

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 2 månader sedan #279197 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dator och hårddisk

Ready skrev: När man installerar Linux. Är det bara att sätta i skivan med Linux och starta om datorn eller hur går det till?


Ja, precis så gör man med Linux Mandriva, men på vissa andra sorters Linux så måste man nog partitionera hårddisken först. Jag rekommenderar Mandriva, men läs först manualen om hur man installerar ett par gånger.

wiki.mandriva.com/en/Docs/Instal ... riva_Linux
Mer
14 år 2 månader sedan #279207 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dator och hårddisk
Admin

Först vill jag tacka för länken, för att det är en bra å ha länk!
men nu till min fråga; Är det ofarligt att tanka ned och lägga mandriva på hårddisken eller måste man lägga, linux på skivor direkt?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 2 månader sedan #279210 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dator och hårddisk
Det är ingen fara med att ha Mandriva avbilderna på hårddisken, men innan man bränner skivor bör man kolla att filen är OK med ett program, som heter md5sum.
Mer
14 år 1 månad sedan #282823 av Ready
Svar från Ready i ämnet Dator och hårddisk
Jag har nu gjort en nyinstallation ifrån systemskiva och det blir bättre resultat än att göra det från fabriksinställningen.

Fråga: Hur gör man för att skapa nya partitioner på hårddisken om man vill ha Linux och Windows samtidigt?