Dator och hårddisk

Mer
14 år 1 månad sedan #282840 av Ready
Svar från Ready i ämnet Dator och hårddisk
Min dator har för närvarande bara två partitioner, C och D. D verkar vara en partition som jag inte kommer åt, och som jag förmodligen inte bör röra. Jag misstänker att fabriksinställningen ligger där.
Mer
14 år 1 månad sedan #282865 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dator och hårddisk
Använd Linux Mandriva 2010 för när du installerar den så skapas de partitioner för Linux som du behöver. Men innan du installerar läs noga igenom manualen som finns för installationen så att du inte gör fel.
Mer
14 år 1 månad sedan #282923 av Ready
Svar från Ready i ämnet Dator och hårddisk
Admin,

Tack. För tillfället har jag bara Vista. Blir det inte problem med bankärenden om man har Linux eftersom det kräver program från banken som jag tror är anpassade för Windows?
Mer
14 år 1 månad sedan #283113 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dator och hårddisk
Om du installerar Linux Mandriva, så kan den skapa Linuxpartitioner om det finns utrymme på hårddisken. Du kan då köra både Vista och Linux Mandriva på samma dator. När man startar datorn så kommer det upp en sida, där man får välja mellan att köra Linux och Vista. Jag har detta på min dator.
Mer
14 år 1 månad sedan #283173 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dator och hårddisk
På min gamla dator har jag både XP pro och även XP home. Det är några sekunder man kan välja vilket man vill starta med, men det går lika bra att låta det vara, så får jag upp XPpro, där allt material ligger lagrat på hårddiskarna på den datorn.

Jag ser inga problem med att ha två olika operativsystem på datorn.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum