hackare på datorn - blä

Mer
11 år 1 månad sedan #563439 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet hackare på datorn - blä
Jag jobbar på..... med det jag klarar av och hoppas att det räcker. Tack för alla tips!!!!!! Ovärderligt!
Mer
11 år 1 månad sedan #563445 av Nissegossen
Om du nu skulle vilja formatera hårddisken och lägga in OP på nytt, men inte har några backup-skivor eller någon image bild på datorn har du här det senaste Win 8 gratis. Det kan visserligen krångla vid installationen. Win 8 är känt för det, men det är som sagt gratisversionen. Du laddar ned Win 8 härifrån denna länk; downloads.phpnuke.org/en/downloa ... dition.htm

Obs! Säkerhetskopiera hårddisken, samt skanna den kopian mot virus innan du lägger in det på Win 8 i så fall. Dock, vill du vara säker på att inte få med virus från det gamla OP, lägg inte in de filerna.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 1 månad sedan #563446 av Geta
Svar från Geta i ämnet hackare på datorn - blä
Är det verkligen ett bra råd att installera Windows 8? Min dator kraschade ju när jag försökte med det.
Mer
11 år 1 månad sedan #563449 av paddi
Svar från paddi i ämnet hackare på datorn - blä
Om det är laptop amandara har så ett nytt OS nog inte ett alternativ. Då skall hon manuellt fixa hem alla drivrutiner efter installation. Om nu inte alla drivrutiner för laptops finns inbakat i windows 8.
Mer
11 år 1 månad sedan #563450 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet hackare på datorn - blä
Jag har kört fyra genomsökningar av olika märke och datorn verkar funka...... men jag är fortfarande orolig att någon skit är gömd...... E:enheten är snart full så jag är misstänksam om hackarna lagt av sig sin skit där eller så....... Det jag funderar på att göra är en systemåterställning. Jag har inga skivor till datorn så jag kan inte ominstallera något. Alternativet i så fall är att lämna in datorn till El Giganten så de får ta hand om problemet men helst löser jag det på egen hand och med hjälp för att spara några hundringar. Datorn verkar vara fri från virus etc eller i alla fall märks inget. Jag har ju ändå kört fyra genomsökningar som indikerar att den är ren så jag får väl tro på det då....... (?) Men som sagt..... systemåterställning står näst på tur.....

Jag är verkligen glad att jag inte är sjuk och PARANOID nu........ för det var precis sådana här saker jag trodde hade hänt när jag var sjuk......... trodde att jag var övervakad via datorn, tvn, CDn och you name it...... Och nu har det blivit VERKLIGHET! Jag hanterar det ganska bra tycker jag och utan att bli skitskraj. Fast först kände jag mig besudlad....... någon bov var och tavlade på mitt revir liksom........ bara att vara i närheten av en BOV är ju sceary. Huh..... en gränslös människa, en bedragare. Men men.......jag är lugn och tar det någorlunda metodiskt. Phu liksom...... att det går att få kontroll på sådana här saker vad det verkar.
Mer
11 år 1 månad sedan #563451 av Nissegossen
Har man inte ett OP att lägga in och inte får bort virusen från datorn kostar ett nytt OP pengar oavsett hur man gör. Får man inte bort virus från datorn och då vet man inte om man har virus eller inte, kan det kosta mycket mer. Detta för att då kan ett virus kosta dig allt vad du har på banken om du gör betalningar på datorn!

Jag vet själv inte om Win 8 krånglar vid installationen för att jag har inte behövt lägga in det, för mina datorer fungerar klanderfritt. Däremot är jag inte främmande för att själv lägga in Den Win 8 versionen som jag länkade till!

Jag har nyss, ja, för några månader sedan lagt in Win 7 på denna dator och det fungerar utan problem! Dessutom är det så, att visserligen skulle jag själv kunna göra det på min egen dator, men numera anlitar jag en expert, som verkligen kan det här med datorer och även kan programmering och för 300 kr hjälper han mig med vad jag behöver göra med min dator oavsett om det tar 3 min att fixa eller 5 timmar. Det går snabbt och han är mycket effektiv och jag har haft stor nytta av honom!

Han är värd varje öre av de 300 kr.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum