hackare på datorn - blä

Mer
11 år 1 månad sedan #563337 av paddi
Svar från paddi i ämnet hackare på datorn - blä
Sant, skrev inte ut hela adressen men kanske lika bra att ta bort den helt
Mer
11 år 1 månad sedan #563338 av paddi
Svar från paddi i ämnet hackare på datorn - blä
Mer
11 år 1 månad sedan #563339 av Slack
Svar från Slack i ämnet hackare på datorn - blä
edit
Mer
11 år 1 månad sedan #563340 av Nissegossen
Amandara

Jag hade ju förstås för att ha formaterat om hårddisken och lagt in OP på nytt. Men, om du nu vill vara på säkra sidan, kör ditt antivirusprogram i felsäkert läge och skanna av med internetuppkoppling. Har du AVG Free free.avg.com/eu-en/free-antivirus-download Det är gratis om du väljer AVG Free. Jag har haft virus på datorn som mitt dåvarande program inte tog och hade gjort systemåterställning och bakat in viruset på hårddisken och blev inte av med det. Admin hjälpte mig och sade åt mig att skanna datorn i felsäkert läge men mitt dåvarande antivirusprogram gick inte att köra i felsäkert läge. Då rådde Admin mig att avinstallera det och lägga in AVG.

Jag gjorde det och skannade av datorn i felsäkert läge. Då tog AVG bort först ett virus och efter scanningen körde jag en gång till. Det visade sig att det var tur jag gjorde det, För de hade gjort så att det fanns en backup på viruset och AVG tog bort det med. För enkelhetens skull, visar jag på tråden som ligger på forumet ang Datorer och dataproblem; <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=8&am....php?f=8&t=12696 [/url]<!-- l -->


Innan du går till felsäkert läge och skannar kan det ju vara bra att ta bort tillfälliga filer och annat som finns som är &quot;Skräpfiler&quot; Och som förr eller senare måste bort. Då är det bra att köra detta program istället för att använda datorns egna program. Du hittar det här; www.programvara.org/CCleaner/?p= ... cAodfVsAyw Det programmet kan även &quot;laga&quot; datorn Genom att du söker igenom Registret och tar bort oanvända filändelser och annat bla sådant som är fel ang Activ x cod! Alltså felaktiga filer som skräpar på datorn, Klicka på reparera när du kört igenom registret.

Det här är också ett extra antivirusprogram och det kan du ha tillsammans med AVG det innebär inga problem och det har visat sin kvalitet genom att ha tagit bort virus från min dator som inte AVG har tagit. Programmet är det här och det är också gratis; download.cnet.com/Malwarebytes-A ... 04572.html
Det kan du också skanna med i felsäkert läge. Jag tror dessutom att det tog bort grejer för Admin också första gången han använde det.

Alla program här ovan har Admin tipsat mig om och i tråden till forumet jag länkade till kan du följa
hur han hjälpte mig!
Tack Admin!
Har du några frågor, så varsågod!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 1 månad sedan #563342 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet hackare på datorn - blä
Kolla med Elgiganten om de kan blåsa rent datorn och ominstallera alla program åt dig. Jag gjorde detta ca år 2003 efter att ha fått ett virus på min dator som jag inte lyckades ta bort, och eftersom jag hade köpt datorn hos Elgiganten var det gratis. Annnars hade det kostat några hundralappar tror jag. Elgiganten är nog det billigaste stället för sådan hjälp om man inte klarar att göra detta själv.

Viruset som var så besvärligt kom när jag klickade på en sajt för att få väderinformation. Då laddades det ned en linjal med väderinformation som visade sig vara ett virus. Hur jag en försökte ta bort linjalen så dök den upp igen och igen. Datorn gick riktigt trögt också.

Sen dess har jag varit försiktig när jag surfar och har inte fått några fler virus. Ett aktuellt och bra antivirusprogram + brandvägg är nödvändigt så klart.
Mer
11 år 1 månad sedan #563391 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet hackare på datorn - blä
Om man vill vara 100 % säker på att få bort allt som hackaren lagt på datorn så är ominstallation av Windows och samtidig formatering av hårddisken det bästa sättet.