Hur gammal är din dator?

Mer
3 år 6 månader sedan #1299664 av memphis
Svar från memphis i ämnet Hur gammal är din dator?
Jag ska också skaffa chromecast.

Gör så lite som möjligt med min laptop. Uppdaterar den bara när den skylten kommer upp, samt rensar historiken, som Admin lärt mig.
Mer
3 år 6 månader sedan #1299754 av Richard
Svar från Richard i ämnet Hur gammal är din dator?
Ja, en Chromecast köpte jag på Clas Ohlson för några månader sen. Det är ju smidigt, titta på film i från telefonen trådlöst till TV'n o lyssna på musik till stereon. Jag hoppas vi får julbonus i år igen på habersättningen, då ska jag köpa en stor hårddisk. Har redan 21 TB hårddisk, men måste ha en till backup, om de jag har skulle krascha...

Har haft 2 allvarliga hårddisk-krascher, o det är inte roligt att förlora bilder o andra filer. Fast vid den andra kraschen så lyckades jag återskapa det mesta.
Mer
3 år 6 månader sedan #1299756 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur gammal är din dator?
Behöver du verkligen 21 TB hårddisk? Menar du inte 2 TB?
Mer
3 år 6 månader sedan #1299771 av Richard
Svar från Richard i ämnet Hur gammal är din dator?
Jo, jag har 21 TB; 1 TB i datorn, en på 4 TB, en på 6 TB o en på 10 TB. På 10'an håller jag på att lägga alla mina filmer som jag har på DVD, så kanske jag säljer min DVD-samling. Men de behöver jag ingen backup på, de går alltid att få tag i igen. Men på 6'an har jag en massa personliga filer, typ bilder o annat. Det är den jag vill ha en backup på. 4'an har jag inte så mycket på ännu, så jag kan nog använda den så länge kom jag på. Ska nog kopiera allt personligt o koppla ur den så den inte används i onödan.
Mer
3 år 6 månader sedan #1300039 av krokus
Svar från krokus i ämnet Hur gammal är din dator?

krokus skrev: Tv:n är en halvgammal smart-tv, som även den är uppkopplad till hemnätverket. Möjligt att datorn är för gammal för att kunna casta till Chromecasten? Får försöka nästa gång jag startar den! Just nu skriver jag från telefonen.

Nä, jag fick det inte att fungera. Försökte koppla datorn till TV-skärmen via något trådlöst tjohejsan, men det gick inte heller.
Mer
3 år 6 månader sedan #1300045 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur gammal är din dator?
Richard, Det finns externa hårddiskar på 16 TB för 3700 kr, så det blir dyrt med lagring på hårddisk, men har du den ständigt frånkopplad kanske den håller länge. Är det inte bättre att gallra bland DVD:erna. Filmer kan ju ses strömmade.