Konstig andning?

  • One
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #29126 av One
Svar från One i ämnet Tända ett ljus och be?

[i]KristusAnda skrev: JAG TROR ATT DE FLESTA KÄNNER OLUST ÖVER ENSAMHET I VINTERMÖRKER OCH SOM KAN SKAPA PSYKOSOMATISKA SJUKDOMAR
Demonerna känner sig dock säkrare i mörkret eftersom de tror sig vara mer osynliga och härjar mest då de flesta sover. Men de är ofta livrädda för ficklampor och gryningsljuset.[/i]



Villfarelsen att mörker representerar det onda och ljuset är det goda, har ställt till med mycket elände för människan. (Dags för eftertanke...).

Carl Jung har skrivit en mycket spännande (och vacker) bok som heter "Människan och hennes symboler". Läs den!
Mer
18 år 5 månader sedan #29128 av Frenia
Svar från Frenia i ämnet Konstig andning?
Att bli utom sig och reagera besinningslöst när man
träffas på någon öm tå som i mitt fall gör att hjärtat
slår extraslag. Det är inte bra för hälsan.
Hur många hjärtsjukdomar beror inte på det?
Varför har schizofrena så mycket hjärt och kärlsjukdomar?
Att inte kunna handskas med emotioner utan att det går
till överdrift kanske är en orsak.
Geta
Mer
18 år 5 månader sedan #29141 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Konstig andning?
Jeff,

Jag har haft fotsvamp en gång och det var mest mellan tårna, som det var rött och skinnet lossnade. Man skall smörja svampmedlet 1,5 cm utanför det område av huden, som är inflammerat. Det blev ganska snabbt bättre för mig.

Bästa svampmedlet är nog inte Pevaryl utan Lamisil för den dödar fotsvampen, medan Pevaryl hämmar tillväxten bara. Blir det inte bättre snart kan du kontakta vårdcentralen för de kan se i mikroskop om det verkligen är svamp i huden som orsakar besvären.
Mer
18 år 5 månader sedan #29154 av Frenia
Svar från Frenia i ämnet Konstig andning?
Även jag (lider av en extrem psykos) har problem med bl a andningen. Det är som att andningen har gängats ur, jag känner inte andningen i bröstet som normalt, ej heller ordinarie andhämtning och kondition. Det är riktigt jäkla vidrigt.

Noterar "Guds" närvaro i forumet och enligt uppgift är "Guderi" vanligt bland psykiskt lidande människor. Detta kan jag intyga. Mina problem formligen exploderade så snart jag lämnade ateism, till olika nya trossatser. Många sökare drabbas av mycket svåra sjukdomar, jag är en av dem. Jag har olika egna teorier kring denna störning men de spelar mindre roll, det viktiga är ju naturligtvis att hitta en metod som löser denna sorts sjukdom. Med "Gud" så uppstår en splittring i psyket, eftersom man projicerar tankar och idéer på en gestalt som man anser skapade allt. Denna ständigt närvarande idé, kan bli en fixering som bryter ned ordinarie tillvaro. Om man ser på designen så är de flesta födda "ateist". Dvs nollställda medvetanden som sedan växer och matas med information från andra källor. I religiös bemärkelse t ex Bibeln eller andra läror som har som utgångspunkt att något är fel på dig, och att du måste vara något annat. Detta leder till en sorts imaginär andlig kamp, inför en föreställning som mest existerar i huvudet. Detta nedbrytande scenario leder i många fall till svåra psykiska störningar, jag har själv gått igenom sådana faser, och är ej ur dem ännu. När jag väl blir frisk måste mitt tankeliv tränas att sluta projicera en sorts "Gud" till att återgå till jordad närvaro. Jag har upplevt så kallade "demoner" och vad som mitt sjuka sinne uppfattar som invaderande varelser i kropp och i övrigt. Vidrigheten kan inte uppskattas. Om de existerar eller ej spelar ingen roll då upplevelsen är lika påtaglig som något annat. Det är ingen slump att "Gud" idéerna och idéen om andra "dimensioner" omedelbart ledde till sjukdom och vansinne av den absolut värsta sort. Vilken "Gud" kan tillåta detta? Detta har jag sökt ta reda på, på olika sätt, och min slutsats är att Gud är i mångt och mycket en neutral substans med väldigt annorlunda perspektiv än våra jordliga. De "lagar" som styr är subtila och "Gud" tycks oftast låta dessa naturlagar eller andra livsreglerande mekanismer (somliga menar att Gud innefattar även denna mekanism ), sköta sig självt. Om man söker i dessa områden och det leder till totalt helvete och sjukdom, så säger ju faktiskt livet, att du har valt fel. Mer och mer blir min "bild" av Gud, en sorts dator, ett allomfattande medvetande som lever i en totalt annorlunda realitet med oändligt annorlunda perspektiv. Nära döden upplevelser påstår ofta att andra sidan erbjuder ljus, kärlek och härligheter. De som söker, söker oftast denna sida. Många finner sjukdom. Min story talar för sig själv. Sökandet kan vara det farligast du någonsin kan bege dig med, och det finns inget "pris" att hämta. Man klarar sig utan lidande, väldigt väl.

Hälsningar
Robert
Mer
18 år 5 månader sedan #29165 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Konstig andning?
Admin

Jag var på öppenvården idag och pratade med en sjukköterska som tror att den lilablåa nyansen på tårna beror på biverkningarna av Pevaryl. Sen så ringde jag en läkare idag som jag känner som sa att jag inte ska oroa mig för att det ska vara farligt. Han sa att jag ska fortsätta med Pevaryl. Att frukta den lilablåa nyansen på tårna kan man göra säger han om man tappar känseln eller får domningar men jag har inte detta. Man kan likna mina tår vid en frysningsskada men det är det inte.
Mer
18 år 5 månader sedan #29213 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet Konstig andning?
Jag har haft det problemet inan min psykos bröt ut. Det berodde (upptäckte jag senare) på ångest, depression, stress och spänningar. Jag tyckte att jag inte kunde få nog med luft i bröstkorgen, så blev det ett krampaktigt stopp när jag drog djupa andetag. Har haft det lite efter psykosen också men det försvann när jag började lära mig att slappna av.