Konstig andning?

Mer
18 år 4 månader sedan #29220 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Konstig andning?
Precis så var det för mig också Teresia, jag kunde inte fatta varför jag inte kunde andas fullt ut i andetagen.
Mer
18 år 4 månader sedan #29252 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet Konstig andning?
Va konstigt, har inte upplevt det på länge nu men eftersom jag är i en jobbig period nu så har jag upptäckt att det med andningen hände idag igen, att jag inte fick luft djupt in i lungorna.
Mer
18 år 4 månader sedan #29253 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Konstig andning?
Bra, Jeff att du gick dit och fick ett lugnande besked av dem. Jag tror inte heller att det kan vara något allvarligt, men byt strumpor ofta och håll fötterna torra. Fukt gör att fotsvampen trivs.
Mer
18 år 4 månader sedan #29271 av Equivocal
Svar från Equivocal i ämnet Konstig andning?
Hej Frenia!

Jag känner igen mig, helt och fullt. Har varje vinter fått problem med andningen. Precis som du beskrev det; det känn som om det "tar stopp" luften kommer inte ner längre i lugnorna och det känns som jag inte får in tillräckliggt med syre!

För några månader sen tog jag mig i kragen och beslöt mig för att gå till läkaren (just den dagen var det JÄTTE svårt att andas)
Jag kom dit, de tog lite prover och lyssnade på mig men allt såg bra ut.

Det läkaren sa det var just som många andra säger; att det kunde vara ångest. Men jag säger som du, jag VET hur min ångest känns, jag lovar!!!
Jag fick hur som helst bricanyl och han bad mig komma tillbaka om det blev värre. Nu har det kännts bättre ett tag.

Min teori är att det är kylan, när dte är kallt får jag nämligen även utslag över hela kroppen samt ont i lederna (hör och häpna, jag är bara 22 år!!) Läkaren trodde dock inte att detvar kylan, det var nåt nytt för honom, men vem vet, det kanske är det ändå? Det kändes ändå skönt att de tog prover och så och kunde konstatera att allt såg bra ut.

Får se hur det blir nu när det börjar bli kallare igen!
Hoppas det känns okej för dig. Och som många andra sagt; slappna av, försök att inte tänka på det!

hoppas det löser sig!