Nattpromenad

Mer
11 år 5 månader sedan #538710 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Nattpromenad
Om jag kan inte sova och känner av lätta psykossymptom brukar jag höja dosen av antipsykotikan en natt och då sover jag bra igen. Men det är ju inte alltid det går att höja antipsykotikan. Sömnmedicin tar jag varje natt i form av Propavan och i och för sig kunde man tillfälligt lägga till Imovane också för de går att kombinera för bättre effekt, eftersom de verkar på olika sätt.
Mer
11 år 5 månader sedan #538724 av WhiteRabbit
Svar från WhiteRabbit i ämnet Nattpromenad
Förstår om du är rädd att bli rånad/misshandlad på kvällen om du bor i Norrköping, har själv bott där hela mitt liv stort sett, ska själv flytta till stan kanske, får se. Då blir man nog lite "paranoid" om man skulle gå ut på kvällen, det beror väl nog på vilket område man bor i.
Tråkigt att det ska vara så här. :(
Mer
11 år 5 månader sedan #538813 av Fragile80
Svar från Fragile80 i ämnet Nattpromenad
Jag vet inte..men jag bor i en pytteliten stad och jag är rädd för att gå ut sent.
Vart man än bor så finns det ju idioter. Om man inte bor mitt i skogen då där det är kilometer till nästa hus...

/Fragile
Mer
11 år 5 månader sedan #538822 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Nattpromenad
Det finns ju idioter ute i skogen också! Titta på han 81 bast, hade hunden kopplad och fick därför ett yxhugg i skallen så att han dog. De hittade den som gjort det i en jaktkoja ute i skogen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 5 månader sedan #538825 av Fragile80
Svar från Fragile80 i ämnet Nattpromenad
Ja, det finns ju fan idioter överallt.
Mer
11 år 5 månader sedan #538830 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Nattpromenad
Jag bor i Göteborg och har en gång i tiden varit nere i "Träsket" Östra Nordstan och bla stått panna mot panna med en knarkare i säkert fem min med honom och hade jag lyft på huvudet hade jag fått en dansk skalle så näsan knäckts. Jag gick där för att jag tyckte att jag efter min förmåga skulle hjälpa de som var uteliggare och då samlades där, för att på den tiden var det öppet där dygnet runt och där satt de för att få skydd mot nattkylan.

Jag litade på den röst som skickat mig dit och när jag gick det och tittade på dem sade rösten plötsligt, "han är det" då frågade jag om jag fick sätta mig när bredvid honom och det sade de alltid ja till och jag pratade då med honom och bjöd på cigg. Föll det väl ut, bad jag honom följa med hem till mig och de var då helt okända för mig. De fick en middag mitt i natten.

Det var fiskpinnar ris och remuladsås, kokta gröna ärtor, mjölk till maten och en kopp kaffe. Möjlighet att duscha, ligga i en renbäddad tältsäng och de kunde sova tryggt och nästa dag blev det på morgonen en kopp kaffe och smörgås och innan de gick fick de något som second hand inte har, nämligen antingen helt nya kalsonger i sin förpackning eller helt nya strumpor.

Jag gick ofta ensam mitt i natten i stan och man mötte många nattvandrare som precis som ni var rädda. Det gällde då att när man kom i jämnhöjd visa att man inte var farlig och att man inte själv var rädd. Detta för att rädsla föder rädsla och det i sin tur föder våld. Detta för att människans natur är sådan att det man är rädd för, vill man förgöra och det tror jag är ursprunget till många knivdåd bland annat.

Nej, visa att du inte är rädd och visa i samma ögonblick att du inte har några onda avsikter utan uppträd fullt normalt och sig hej och här är kallt inatt. Du får ha det så bra, jag skall hem och sova. Ta vara på dig! sedan kan du gå vidare. Observera ta inte de orden rakt av, det var bara som ett exempel, för att han eller hon är rädd.

Framför allt visa inte rädsla.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum