Mår sämre igen...

Mer
10 år 7 månader sedan #615176 av krokus
Svar från krokus i ämnet Mår sämre igen...
Eos,
Pms är jobbigt! Har du tagit upp med någon läkare att du har jobbig pms? Om det nu är pms som spökar förstås.
Kram
Mer
10 år 7 månader sedan #615202 av Eos
Svar från Eos i ämnet Mår sämre igen...

isan skrev: Eos,
Pms är jobbigt! Har du tagit upp med någon läkare att du har jobbig pms? O.det nu är pms som spökar förstås.
Kram


Det har varit lite krångligt, i över ett år har jag tagit prednisolon. som tog mensen. Men så nu kom mensen efter ett långt uppehåll tillbaka..
Jag har alltid haft jobbig PMS snarare PMDD. Det är otroligt att jag lever varje månad.
Ska fråga läkaren nästa vecka.

En läkare sa till mig att sjukdomen, PMDD i sig kan förvärra den schizoaffektiva sjukdomen, och det är jag inne på.

Tack för ditt svar Isan! :hjärta
Mer
10 år 7 månader sedan #615203 av Eos
Svar från Eos i ämnet Mår sämre igen...
Jag vilade mkt idag och tog bara en sobril. Mådde ganska bra till kvällen, har lagat lite mat, sett på TV, och lyssnat till Spotify.
Men humöret pendlar rätt snabbt och det är nytt.
  • yoki
  • Besökare
  • Besökare
10 år 7 månader sedan #615204 av yoki
Svar från yoki i ämnet Mår sämre igen...
hoppas du får en lugn och rofylld natt :hjärta :hjärta
Mer
10 år 6 månader sedan #615221 av Eos
Svar från Eos i ämnet Mår sämre igen...
Tack Yoki det fick jag, ska bara sova lite extra på morgonen nu.
Fick du sova?
:hjärta
Mer
10 år 6 månader sedan #615222 av malin71
Svar från malin71 i ämnet Mår sämre igen...
Åh, Eos... :hjärta Och till er alla som har det svårt just nu. :hjärta

Jag blir prepsykotisk innan jag ska ha min "kvinnliga". Får mycket svåra symptom och tror eller känner, att jag håller på att trilla tillbaks till psykosens värld. Hög ångest och täta panikångestattacker,flashbacks, katastroftankar, hallisar och total kaos utan logik i hjärnan.

Jag tycker verkligen att de ska tala med din psykiatriker om detta, kanske det finns någon medicin som hjälper vid dessa tillstånd...? I så fall får du gärna berätta om det... Jag blir lika chockad varje månad när allt sätts på spel igen, glömmer bort att jag hade det likadant månaden före. Tänk så psyket fungerar, att de kan tränga bort sådana minnen...

Massor av kramar till dig, kära vän. :hjärta