Mår sämre igen...

Mer
10 år 7 månader sedan #615054 av Eos
Svar från Eos i ämnet Mår sämre igen...
Tack för ditt svar Johannes!
De här katastroftankarna måste jag ventilera på något sätt. Jag vet att tankarna är överdrivna men inne i mig är det som om någon säger att det är sant. Då blir jag rädd.
Mer
10 år 7 månader sedan #615055 av Kloppe
Svar från Kloppe i ämnet Mår sämre igen...
Du borde nog försöka få någon slags samtalsterapi. Kan vara knepigt att hitta någon terapeut man passar i hop med, men man kan alltid försöka...

Min erfarenhet är att sådana här saker blir lättare att handskas med om man hittar en terapeut som är förstående.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
10 år 7 månader sedan #615059 av Eos
Svar från Eos i ämnet Mår sämre igen...
Just nu ser jag min psykiatriker en gång i månaden. Jag ska få en ny kontaktperson men hon är själv sjukskriven. Jag har haft KBT men det fungerade inte riktigt på mig. Och någon samtalande terapeut har de inte (de har enbartKBT), så jag får hoppas min kp frisk snart. För jag tror som du att jag behöver samtal.
Mer
10 år 7 månader sedan #615062 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Mår sämre igen...
För mig är skillnaden mellan när jag vet att vanföreställningarna inte är sanna och när jag absolut tror ATT de är sanna....... det är skillnaden mellan att ha sjukdomsinsikt och att ha tappat den. Att ha tappat sjukdomsinsikten innebär att sjukvården vill slå klorna i en så man återfår sjukdomsinsikten igen.....för min del innebar det mediciner som funkade (haldol). Verkligen synd att din kp är sjukskriven! Man behöver ha dem på plats liksom......
Mer
10 år 7 månader sedan #615070 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Mår sämre igen...
Skönt att va deppig

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 7 månader sedan #615071 av Geta
Svar från Geta i ämnet Mår sämre igen...
Det är värre att inte känna någonting.