Mår sämre igen...

Mer
10 år 6 månader sedan #614976 av Eos
Mår sämre igen... skapades av Eos
Antingen har jag PMS eller så är depressionen på väg tillbaka. :(
Kanske PMS kan trigga psykos? I alla fall indirekt kanske genom att man blir så stressad?
Jag kände mig förföljd när jag var ute och gick idag. Och jag besvärades av allas blickar.
Jag har "detta kommer att hända"-tankar. Katastroftankar. Att min son kommer att dö. Att min man kommer att dö. Jag tror verkligen på det och jag blir så uppriven. Samtidigt som jag försöker intala mig själv att det inte är sant.
Och så tappar jag bort mig själv ibland, jaget försvinner. Särskilt om jag ser mig i spegeln. Jag har den känslan just nu faktiskt när jag skriver det här. Usch.
Och så är jag låg, för någon vecka sedan mådde jag toppen, blir så ledsen att det inte höll i sig.

Bäst att ta det lugnt krypa ner i soffan och glo på TV.

Någon som känner igen sig?
Mer
10 år 6 månader sedan #614980 av björk
Svar från björk i ämnet Mår sämre igen...
jag kan känna igen mig lågheten... Lågmäld finns de väl ett uttryck ?
Mer
10 år 6 månader sedan #614981 av Eos
Svar från Eos i ämnet Mår sämre igen...
:hjärta
Mer
10 år 6 månader sedan #614995 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Mår sämre igen...
Jag kan känna igen mig lite...... det varierar över dagen hur jag var men det har varit en aningen nedåtstigande kurva..... Jag kan känna tankar inne i mitt huvud, som att någon kommunicerar med mig......och så är det tankarna på att jag inte orkar leva som jag får dras med och som blir starkare och svagare av och till. Just nu idag är en lite sämre dag på skalan......
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
10 år 6 månader sedan #614997 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Mår sämre igen...
Javisst! Man blir så besviken... Ska det aldrig ta slut...? Vet att det blir bättre igen, så ta det lugnt bara!! Stor kram! :hjärta

Var det pms tror du som triggade igång det eller kan det ha varit ngt annat? Jag vet att för mig var det så att när jag tyckte jag mådde bra kunde jag bli lite manisk... då blev det pannkaka!
Mer
10 år 6 månader sedan #615001 av Eos
Svar från Eos i ämnet Mår sämre igen...
Amandara, å hoppas din dag vänder och du får må bra! :hjärta

Jaana79, tack! :hjärta du har rätt, detta kan vara dippen efter en lite manisk period.