Hur många av er kan känna Ångest?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 6 månader sedan #1293361 av Jocke
Vet vad panikångest är, men vanlig ångest förknippar jag med grav stressyndrom där de grava misstagen tar sin början. Ångest är alltså misstag för mig, är det en skarp negativ symptom?

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1293366 av Nissegossen
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Nissegossen.
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1293397 av Cosmos
Ångest är det vidrigaste symptomet av dem alla. Jag förlorar helt markkontakten, det sitter som ett stenhårt svart hål som slukar allt i sin närhet. Blir även rent fysiskt påverkad, trillar omkull, vinglar och fumlar. Sedan har jag haft tvång också men det är mycket bättre.

Fast ångesten jag hade vid sjukdomsutbrottet sommaren -80 var långt värre ändå. Går inte att beskriva. Det brukar kallas för psykotisk ångest.
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Cosmos.
Mer
3 år 6 månader sedan #1293402 av Geta
Jag tycker att de negativa symtomen var värre än ångest. De pågick i många år. När jag fick ångest började jag leva. Det var mycket mer dynamiskt.
Mer
3 år 6 månader sedan #1293404 av Cosmos
Då kunde inte ångesten ha varit speciellt stark. Negativa symptom och depression är skitjobbiga men ändå ingenting jämfört med ångest.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 6 månader sedan #1293405 av Jocke
Negativa symptom kan förväxlas med likgiltighet! Det är så att kognitionen starkt begränsas av hur andra ser på en som person, tyvärr lever vi i ett starkt samhälle som gärna vill påverka i ena eller andra riktningen, och det kan lätt förväxlas med demokrati.

Det finns dagar som man lägger av att leva, men gör det allra nödvändigaste! Hjärnan styrs på ngt sätt, att dessa koder som genomsyrar samhället tillåts ha så stor genomslagskraft.

Vars är världen på väg?