Hur många av er kan känna Ångest?

Mer
3 år 6 månader sedan #1293535 av Nissegossen

Cosmos skrev: Ångesten sitter ju på insidan så den är ingenting att vara rädd för. Men den kallas ibland för primärvinst. Istället för att känna det verkligt svåra känslorna som t ex sorg, kamouflerar vi dem till något mindre farligt, d v s ångest.


Jag hade ångest, ångest luktar skit på tre meters håll, man är som ett jagat djur. Jag har beskrivit det många gånger, både på senare tid och i en text före 2004 står om ångest

I denna text i början i första meningen drog jag upp ångesten texten denna, Den-jag Löse www.viska.se/kunena/dikter/896-den-jag-lose?start=0
När jag till slut vägrade kompromissa med ångesten jag själv i ena vågskålen och resten av planetens befolkning i den andra och sade till ångesten nu står jag här vägrar kompromissa med er. Jag var som ett djur inträngt i en hörna, jag anföll precis som ett djur skulle göra.

Jag lovar ingen har känt den ångesten av er jag hade den natten och när jag vaknade fanns allt som vanligt ångesten förmådde ingenting i verkligheten därefter sade jag bara ni har ingenting att hämta, försvinn! Efter det har jag ingen ångest, men iakttar normal försiktighet.

Paranoian, samma väg, de har inget att hämta där heller. Sedan återstår bara vanföreställningar men det tar vi en annan gång, tycker jag och ger Jesus en chans.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 6 månader sedan #1293546 av Rhododendron
Definitivt. Jag kan få sån ångest att jag skriker och spyr.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 6 månader sedan #1293552 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Hur många av er kan känna Ångest?
Jag har både OCD och paniksyndrom. Panikångesten kommer en gång per dag och varar i flera timmar. Det ångesten och paniken driver mej till vanvett, galenskap och hög nivå av djävulskap.
Mer
3 år 6 månader sedan #1293553 av Nissegossen

Pimed skrev: Jag har både OCD och paniksyndrom. Panikångesten kommer en gång per dag och varar i flera timmar. Det ångesten och paniken driver mej till vanvett, galenskap och hög nivå av djävulskap.



Slå bränna Lagerblad på datorn, tryck Enter

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 6 månader sedan #1293557 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Hur många av er kan känna Ångest?
Bra tips Nissegossen. Jag ska faktiskt testa det för det låter intressant. Jag har en välutvecklad näsa och doftsinne. Kan få ångest av vissa dofter. Illamående. Känna allmänt obehag. Men när det doftar gott fylls jag av välbehag och myser.
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1293565 av Nissegossen
Skapar ro i lägenheten folk säger här känner jag mig hemma, man blir avslappnad och mår bra, det skapar en skön stämning här, trots hur det än ser ut känner folk trivsel lägenheten andas ro, inget som sitter i väggarna en granne var här hon sade hemma har jag någon som inte kan släppa lägenheten hon vill ha bort oss. Måste erkänna att jag känner det också, det är ett massivt motstånd att gå över tröskeln dit in, jag vill det helt enkelt inte

Prova att göra ett te på lagerblad och kanel det ger ro. En kanelstång i med lagerblad i varmt vatten låt det dra drick det sedan men först ta bort lagerbladen och kanelstången.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.