Tror ni jag kan ha utvecklat schizofreni?

Mer
11 år 8 månader sedan #508618 av Admin1

UnikOchEnsam skrev: men mycket av detta du skrev admin stämmer på mig men nu när jag fått medicin som tar bort psykoserna, så försvinner mina psykoser märker jag men kan det va så att jag fortfarande kan ha schizofreni ? fast mina psykoser försvinner pågrund av medicinerna?


Om alla psykossymptom försvinner inom en månad och om man sedan inte har några tecken på schizofreni, så kan det vara så att man inte har schizofreni och då kan man trappa ner antipsykotikan och se om psykossymptomen dyker upp igen. Det är sällan man behöver göra detta, eftersom de flesta har nästan alltid kvar symptom ibland trots antipsykotikan. Den dagen det dyker upp ett effektivt antipsykotikum som tar bort alla symptom snabbt och effektivt kan det bli problem med diagnostiken.
Mer
11 år 8 månader sedan #508620 av Geta
Så fort någon återhämtar sig fullständigt från schizofreni misstänker man att det egentligen inte är schizofreni.
Ibland sammanblandar man hysterisk psykos med schizofreni
Mer
11 år 8 månader sedan #508623 av björk
hehe jag tror att jag fått det iallafall nu ska vi se 1 2 3 4 5 ja ca 5 -6 gånger sån hysterisk psykos !.........





:P :P :P :P :P :P :P :P :P :P


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
________________________________________________________________________________________________________________
Mer
11 år 8 månader sedan #508901 av Admin1
Hysterisk psykos kallas också för falsk psykos. Dina psykoser, björk tror jag är äkta vara.
Mer
11 år 8 månader sedan #508904 av björk
Ja Eh :tänk Jag har Lång erfarenhet av psykiska "besvär".

Jag är i princip, "täckt" av "psykiskt" mörker.
Det, tack vare att jag tagit tag i problemen liksom.
Men har ca 15 års erfarenhet av psykisk sjukdom så som schizofreni.
Och har ett tungt besvär nu som DÅ !............

Men sedan har jag bott i lägenheten och det har varit på "vippen"

Att ja klarat mig i ca 4-5-6 år. Sen brakade det samman. Och det är efter
"SAMMAN-BRAKANDET""" som det gått riktigt åt helvete för mig. Ångest mässit.
Men fått redit med extrem Upp backning här. Men mitt i schizofrenin skall man nog kunna säga.

Har jag parerat såna hysteriska VÅGOR av MÖG !

Sist kramade jag en gummie ring som man kan be om på sjukhus.
Iaf jag fick en. Den hjälpte mig mycket. Sen rent filosofiskt kan det vara olika
med tider. Med Mindre "Stress" TEX. Då är de lättare. Men det krävar nästan
genuina människor att tilltro.
Mer
11 år 8 månader sedan #509134 av Admin1
Hur länge har du bott i egen lägenhet, björk?