Tror ni jag kan ha utvecklat schizofreni?

Mer
11 år 8 månader sedan #508032 av UnikOchEnsam
jag får zyprexa i en månad nu, läste att det är en medicin schizofrena äter.
jAG MÄRKT OCKSÅ ATT oj att när jag e frisk i till exempel en hel dag då blir det sååå jävla tydligt på kvällen och då är jag inne i en trauma psykos men om jag e frisk en kväll då blir det dag psykoser. Jag tror själv jag kan ha ADHD de trodde en patient också eftersom han själv har adhd.

ibland tror jag att jag har schizofreni en inbillning kanske. Hur lång tid kommer det ta för psykologen o märka något och kanske ställa den här diagnosen till mig? Hu LÅNG tid tog de för er
Mer
11 år 8 månader sedan #508033 av Inwatto
Just schizofrenidiagnosen kan ta tid att få. Är det INTE schizofreni, kan det gå fortare. Man vill se om du utvecklas bort från psykosen och återhämtar dig. Tar nog ett år, skulle jag gissa.

Zyprexa fick jag också ett tag när den var en ny medicin. Då var jag långt ifrån en schizofreni-diagnos, men den är effektiv mot psykos och det är huvudsaken. Du kan nog lära dig mer av en psykolog, vad som är tecken på schizofreni och vad som är drogutlöst psykos. Jag vet för lite om det, tyvärr.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
11 år 8 månader sedan #508060 av Geta
Det finns en massa orsaker till psykos, som inte behöver tyda på schizofreni.
Mer
11 år 8 månader sedan #508185 av Isa-Alise
Mer
11 år 8 månader sedan #508267 av Admin1
Schizofreni brukar ofta börja med en några års period av negativa och kognitiva symptom. Man får problem med tänkandet, närminne och koncentrationsförmåga, vilket gör att man drar sig undan. Ofta minskar arbetsförmåga, socialförmåga och studieresultat. Först efter detta kommer psykosen. Man skall haft psykos i minst en månad för att få schizofrenidiagnos och dessutom skall andra schizofrenisymptom varat i minst 6 månader.
Mer
11 år 8 månader sedan #508445 av UnikOchEnsam
men mycket av detta du skrev admin stämmer på mig men nu när jag fått medicin som tar bort psykoserna, så försvinner mina psykoser märker jag men kan det va så att jag fortfarande kan ha schizofreni ? fast mina psykoser försvinner pågrund av medicinerna?