Högskoleprov 1,9 trots emotionell intelligens

Mer
15 år 9 månader sedan #137520 av AnnKatarin
Ps Jocke,mina elever är inte heller "ungar", de är ungdomar och endel av dem rent av vuxna (typ 50+)
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 9 månader sedan #137521 av Jocke
Nu vet jag inte om jag är vid mina sinnens fulla bruk? Men att vara lärare, innebär att man kärlrksfullt påpekar brister hos eleven. Han, Niklas väljer vem han vill påpeka. Trots era påpekanden, är han ingen bessewisser. Han tipsade om New order en kväll, en verklig höjdare! Han är inte helt blind, tyvärr, A.K!

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 9 månader sedan #137525 av AnnKatarin
Varför antyder du att du inte är vid dina sinnens fulla bruk (eller värre, varför anklagar du mig för att inte var vid MINA sinnes fulla bruk?) Tur för dig att jag är van vid att få svordomar och annat otrevligt kastat i ansiktet. Så det är inte så farligt att bli anklaga för att vara korkad. Jag har gått utbildning med en del människor som man verkligen undrar hur de ska klara sig i skolans värld. Mycket teoretiskt kunniga, men oförberedda att få mothugg av obstinata ungdomar som testar gränser till tusen.
Det är inte min sak att förbjuda Niklas att bli lärare, jag känner honom inte, så han kanske skulle bli en utmärkt lärare. Gillar du människor Niklas, gillar du att få mothugg i smått och stort och gillar du att vara lite som en farsa för ungdomarna emellanåt? GRATTIS! Du borde bli lärare, det behövs mer män inom skolan, speciellt på gymnasiet. Många grabbar saknar fadersgestalt, så du skulle säkert kunna göra nytta. Men nu har vi diskuterat över ditt huvud Niklas, vad vill du själv? Vilket är ditt "drömjobb"?
Ha det bra!
AnnKatarin
Mer
15 år 9 månader sedan #137527 av AnnKatarin
Man tar fram elevens brister OCH sånt eleven är bra på. Ingen elev blir bra om man bara får höra kritik hela dagarna. Vilken sort lärar-(människo)syn har du? Tror du att lärarna bara klagar på eleverna hela dagarna. Det gäller ju att LYFTA eleverna, beröma det som är bra,påpeka sånt som är dåligt (eller mindre bra). Jag tror att det bor en liten kritikrädd Niklas i många elever idag. Det gäller att vara smidig. Förlåt i förväg om det låter taskigt Niklas, men klarar du det?
Jag har väl inte sagt att Niklas är blind, vad svamlar du om? Jag bara berättar vad jag har varit med om och sett andra lärare göra.
Mer
15 år 9 månader sedan #137531 av Geta
Nu tror jag att Niklas har ett arbete, fast att han
kallar det för arbetsläger.
Det är mycket begärt att klara så mycket kritik som
Niklas får, om man plötsligt har drabbats av schizofreni.
Det tar många år att "landa".
Det uttrycket gillar inte Niklas, men det ligger någonting
i det.
Att få sväva lite och befinna sig i trance ibland kan vara
nödvändigt för att härda ut, med ett så allvarligt tillstånd.
Själv befinner jag mig i trance nästan hela tiden.
Det går att lära sig att vara i ett annat medvetandetillstånd
för att slippa komma ihåg.
  • Niklas.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 9 månader sedan #137533 av Niklas.
Flera frågor?