Högskoleprov 1,9 trots emotionell intelligens

  • Niklas.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 9 månader sedan #137378 av Niklas.
Vad är så socialt med morgondagens psykiatriska diagnoser? "Hej, jag är schizo!" är inte min idé. Räknat med sociala kostnader blir svaret ett annat. Vilket ska du ha, med eller utan sociala kostnader? Angående det sociala nämligen sociala kostnader.
  • robert
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 9 månader sedan #137383 av robert
Vänta och se lite nu Niklas!!! Du verkar ha ett stort självhävdelse behov. Det kan vi alla känna i trängda situationer, men du har nog mer av det tror jag. Dina föräldrar kanske skulle kunna köpa en liten valp till dig på sikt som du känner förstår dig. Du får gå till kenneln och hitta en hund som har samma kynne som du Niklas. Undrar om det finns sådana hundar, men vem vet :skifta . Jag skulle gärna skaffa en annan hund än vad jag tror du är efter. Se filmen I´m a legend. Bra film. Såg även idag en av de bättre filmer jag sett "No country for old men. Du gör som du vill Niklas, men mitt råd är att även se patrioten med Mel Gibson.

Mina föräldrars hund en golden retriever som är ljusare i pälsen "Molly heter hon". Hon gillar att trumma på min övningsplatta. Det binder bra i kemin. Jag var med på kenneln när molly var liten. hon fattade mig direkt. Anna vet ju verkligen hur hundar ska tas för hon jobbade på hunddagis. Viktigt för mig och Anna att träffa molly ibland.l Molly gillar musiker. Anna spelar lite tvärflöjt ibland.

Vilka intressen har du som gör att du kan värdesätta ditt liv?
Mer
15 år 9 månader sedan #137384 av Nissegossen


Google[/url:2448e9ix]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Niklas.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 9 månader sedan #137386 av Niklas.

robert skrev:
Vilka intressen har du som gör att du kan värdesätta ditt liv?


Får väl ringa sjukhuset och fråga. Dom vet ju "my best interest" men hur, interest betyder ränta.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 9 månader sedan #137442 av

Fantasio skrev: Vad är maxpoängen på högskoleprovet? Vad är medel? Kan det vara 2,0 som är högst kanske? Vem får skriva högskoleprovet o kostar det något? Bara nyfiken. Har inga sådana funderingar själv. Det var för länge sedan som jag studerade och då med mediokert resultat.

Man kan testa och göra ett högskoleprov här
www.studera.nu/hogskoleprovet/f ... v.339.html
Mer
15 år 9 månader sedan #137459 av Admin1
Jag tror att Niklas framhäver sin IQ, resultat på högskoleprovet och sina examina för att vi kanske inte uppmärksammar tillräckligt det han skriver här. Han tycker väl att vi inte tar honom på tillräckligt allvar. Han använder väl det också ibland, som ett bevis för att han inte skulle ha schizofreni och han menar väl att intelligenta skulle vara skonade från denna sjukdom.

Jag tror att Niklas har ett väldigt stort behov att få beröm och han är också ganska kritikkänslig och lätt kränkt. Jag tror att sådana här sajter kan vara både positiva och negativa för Niklas. Det positiva är att han får ventilera det han är missnöjd med och det negativa är att han sällan får beröm utan blir ofta kritiserad. Förmodligen överväger de positiva effekterna, eftersom han är så aktiv här ändå. Niklas kan nog också påräkna en del bra stöd hemifrån, eftersom hans mamma är psykolog.