Vad händer?

Mer
6 år 6 månader sedan #987029 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad händer?
Vad händer? Det undrar jag också?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 månader sedan #987060 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Vad händer?
Jag har nästan schizofreni....schizoaffektiv som är BÅDE schizofreni och bipolär.....jag är min egen och har ett själv.
Mer
6 år 6 månader sedan #987096 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad händer?
Ang självet uttryckte jag för den psykologen jag hade, i mitt innersta har jag mitt själv och då hade jag inte ännu läst om Jung som sade också att de innersta i människan är självet. Jag kallade det mitt själv precis som Jung formulerade det. Det var fullt nödvändigt att uttrycka mig så

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 månader sedan #987125 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Vad händer?
Schizofreni handlar bland annat om paranoia, vanföreställningar och hallucinationer samt något mer men kommer inte på....positiva symtom som föregående och negativa symtom som nedsatt initiativförmåga mm. Schizofreni beror på ett skadetillstånd i hjärnan....obalans i de kemiska ämnena och den elektriska signaleringen. Därmed inte sagt att schizofrena inte far väl av ett gott bemötande!
Mer
6 år 6 månader sedan #987147 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Vad händer?
Jo. Ni har nog rätt med att ni har ett själv. Det jag menade på är dem med schizofrena som har
familj/släkt som ska styra och
ställa runt personen mycket. Det är dem som det kan bli att de inte har en riktig fri vilja eller kan
säga ifrån med ett "nej"
eftersom de är så vana att bli styrda.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
6 år 6 månader sedan #987151 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad händer?
Den innersta sfären i din själ är självet, vet inte bättre att formulera mig med. Det allra innersta, där har du din integritet, det är ditt innersta rum, där får inte någon annan vistas, varken utifrån eller inom, där får ingen finnas, utom dig själv

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum