Äter bara en gång per dag

Mer
12 år 3 veckor sedan #473987 av spasy
Svar från spasy i ämnet Äter bara en gång per dag
Jag äter c:a 6 ggr om dagen, men bara ett lagat mål mat middagen.
De andra är smörgåsar och frukt.
Mer
12 år 3 veckor sedan #474030 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Äter bara en gång per dag

Earlybird skrev: Jag försöker gå ned i vikt genom att bara äta ett litet lagat mål mat om dagen. Äter inget godis eller snacks. Något litet fikabröd någon enstaka gång. Har gått upp 10 kilo av att äta zyprexa. Nu mår jag bättre så jag fasar även ut zyprexan och då är jag inte alls lika hungrig som förut. Frukost med yoghurt och müsli äter jag och jag äter en massa frukt och morötter.


Slutar du med Zyprexan på eget bevåg? Ofta när man gör det brukar det sluta med att en psykos uppstår. Man skall aldrig sluta med antipsykotika tvärt utan trappa ner dosen långsamt helst under 2 månader.
Mer
12 år 3 veckor sedan #474048 av Richard
Svar från Richard i ämnet Äter bara en gång per dag
Jag äter oftast också bara en gång om dagen. Då på kvällen och ganska mycket, typ 4 hamburgare eller ett helt paket köttbullar.
Mer
12 år 3 veckor sedan #474055 av krokus
Svar från krokus i ämnet Äter bara en gång per dag

Richard skrev: Jag äter oftast också bara en gång om dagen. Då på kvällen och ganska mycket, typ 4 hamburgare eller ett helt paket köttbullar.


Varför så mycket? Blir du inte mätt efter en eller två hamburgare? Nu menar jag inte att du inte får göra som du vill, men vore det inte bättre om du delade upp maten något över dagen?
Mer
12 år 3 veckor sedan #474077 av Geta
Svar från Geta i ämnet Äter bara en gång per dag
Richard,
Du verkar äta som en långtradarchaufför.
Mer
12 år 3 veckor sedan #474087 av Earlybird

Admin1 skrev: Slutar du med Zyprexan på eget bevåg? Ofta när man gör det brukar det sluta med att en psykos uppstår. Man skall aldrig sluta med antipsykotika tvärt utan trappa ner dosen långsamt helst under 2 månader.


Ja jag slutar faktiskt med zyprexan på eget bevåg. Är livrädd för biverkningen diabetes. Men jag har gått på en väldigt låg dos 2,5 mg under flera år efter senaste psykosen. Mellan mina psykoser så har jag varit relativt frisk under många år och även tidigare helt utan mediciner.Så jag försöker nu långsamt att fasa ut zyprexan genom att först äta en tablett varannan kväll och nu var tredje. Jag har ett lager av mediciner och är uppmärksam på hur jag mår så om jag skulle märka några tecken så tar jag medicinen igen.