gång

Mer
11 år 11 månader sedan #485342 av Zoidar
gång skapades av Zoidar
Hej, länge sedan sist!

Vill säga att jag tycker om viska, men jag vill inte vara beroende. Nåväl.

Jag försöker gå mig frisk. Låter kanske dumt, men jag har fått för mig om jag kommer ut i skogen varje dag och går långa sträckor (1 mil+) så kommer jag få mer balans i kroppen och må bättre. Så målet just nu är mycket mycket promenader.

Hade jag haft bättre fötter hade jag nog kört löpning.

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 11 månader sedan #485345 av Geta
Svar från Geta i ämnet tycka om + gång
Hej!
Då slår du två flugor i en smäll- du får motion samtidigt som du kommer ut i den underbara naturen.
Vad kan vara bättre för balansen?
Mer
11 år 11 månader sedan #485422 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet tycka om + gång
Skaffa dig gångstavar för det ger mycket bättre träning och ökar kaloriförbrukningen med 40 %. Läste nyss att vanliga promenader gav ingen förbättring vid hjärtsvikt, men om man använde gångstavar så förbättrades man.
Mer
11 år 11 månader sedan #485535 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet tycka om + gång
Hm, du talar verkligen för gångstavar. Där jag brukar gå, vid motionsslingan kan man hyra stavar för 10 eller 20 kr. Jag kan hyra och prova och se hur det känns. Har aldrig använt gåstavar. 40% är ju galet mycket. Varför bränner man så mycket mer? Är det för att man går fortare?

@geta: Ja minst två flugor i en smäll :)

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 11 månader sedan #485536 av Geta
Svar från Geta i ämnet tycka om + gång
Det måste vara det att man rör på armarna också att effekten ökar med 40% med stavar.
Mer
11 år 11 månader sedan #485651 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet tycka om + gång
Ja, det är därför att man rör på armarna. Jag märkte att när jag började med gångstavar så blev jag hungrigare ett par timmar tidigare än normalt, så kaloriförbrukningen verkar öka. Själv föredrar jag fasta gångstavar och inte teleskopgångstavar, som jag tror kan krångla mer.