gång

Mer
11 år 11 månader sedan #486750 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet tycka om + gång
Att vara ute och gå, är rena terapin. Detta för att inom dig får man ett lugn och man resonerar för sig själv i tanken när man är själv. Är man med någon på promenaden kan man under tiden man går bolla tankar gentemot varandra. Promenader ensam eller med en vän är synnerligen bra för psyket.

Glöm inte att Admin rekommenderar promenader om man känner sig deprimerad.

Det har jag också funnit! Gå gärna ut med hunden om ni har en. Hunden mår bra av motionen och du med, samt att du har en oerhört trogen vän vid din sida.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 11 månader sedan #487598 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet tycka om + gång
Idag testade jag gångstavar. Det gick fortare. Jag gillade dem, men jag har inte mått så bra så jag hade inte mycket glädje av dem idag tyvärr... Men jag kan tänka mig att prova igen.

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 11 månader sedan #487623 av Geta
Svar från Geta i ämnet tycka om + gång
Visst går det bra att gå med gångstavar. Det märks att det är effektivare. :D
Mer
11 år 11 månader sedan #488004 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet tycka om + gång
Det tar ett par veckor att vänja sig vid gångstavar. Ibörjan måste man som vara koncentrerad och medveten, när man använder dem, men sedan går det med automatik.
Mer
11 år 11 månader sedan #488983 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet tycka om + gång
Tyckte det var ganska kul att gå med dem. Men det kändes mer som ett träningspass än en promenad.

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 11 månader sedan #489158 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet gång
Det är mer ansträngande i början med gångstavar, eftersom man måste i början tänka efter hur man använder stavarna, men efter en tid sker det automatiskt och man behöver inte att tänka på det.