gång

Mer
11 år 11 månader sedan #489522 av Geta
Svar från Geta i ämnet gång
Kan inte diskbråck läka ut?
Mer
11 år 11 månader sedan #489527 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet gång
Geta

Det är förslitningsskador och läker inte. Har också kommit överens med ryggortopedkirurgen att hon inte skall operera mig då en del av smärtan kan vara en muskelinflammation i ett muskelfäste i sittknölarna därbak i skinkan och då blir jag inte hjälpt av en operation i ländryggen, utan alternativet här är inflammationshämmande medel! Hon erbjöd mig en kortisonspruta rätt in i muskelfästet, men jag avstår från både det och värktabletter, då värktabletter bara har negativa konsekvenser och det är kroppens naturliga signaler som säger att det där skall du inte göra! Det är över ett år sedan jag tog en värktablett och då var det mot huvudvärk.

Jag har alltså en dubbeldiagnos på min ländrygg.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 11 månader sedan #489537 av Geta
Svar från Geta i ämnet gång
citat från Stockholms vårdguide:

Behandling av diskbråck
Diskbråck läker oftast ut av sig självt, oftast efter några månader. Behandlingen, som går ut på att lindra smärtan, består i första hand av smärtstillande läkemedel. Smärtbehandlingen kan ibland kompletteras med behandling hos kiropraktor, naprapat, sjukgymnast eller läkare.
Mer
11 år 11 månader sedan #489545 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet gång
Tja, du har inte sett mina röntgenbilder på jag själv, jag har haft skiten i över 7 år nu.....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 11 månader sedan #489546 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet gång
Det är dyrt med operationer. och Geta det här drabbar också vårdpersonal...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 11 månader sedan #489598 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet gång

Bitte skrev: Jo, jag vet. Men man fick ju köpa nya en gång i kvarten ungefär.


Konstigt mina gångstavar är 3-4 år, men jag har aldrig behövt byta gummifötterna på gångstavarna, som jag använder 2 timmar per dag.