gång

Mer
11 år 11 månader sedan #486100 av jiva
Svar från jiva i ämnet tycka om + gång
Haha, ja en barnvagn skulle man ha, låter väldigt praktiskt.

Min gångstil för tillfället skulle knappast förbränna några kalorier, varit så extremt trött senaste dagarna att jag knappt rör mig framåt när jag går, nästan vinglar också av trötthet eller lågt blodtryck eller nåt.
Mer
11 år 11 månader sedan #486150 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet tycka om + gång
En del med schizofreni har problem med vinglig gång och balansproblem:
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=5&am....php?f=5&t=16863 [/url]<!-- l -->
Mer
11 år 11 månader sedan #486193 av jiva
Svar från jiva i ämnet tycka om + gång
Jaha, där ser man. Intressant. Förhoppningsvis är det alla mediciner jag fått, då går det kanske över snart.
Mer
11 år 11 månader sedan #486256 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet tycka om + gång

Nissegossen skrev: Jag går omkring med en barnvagn! :tummenupp :joker :jump


Ja just det. Kan man vila på den? Skulle det funkar om du hade gåstavar?

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 11 månader sedan #486273 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet tycka om + gång
Jag funderar på att köpa löpband eller gåband framöver. För jag vill helst inte springa eller gå långpromenader ute (eller vara på motionshall bland folk) mer än nödvändigt. Därför att jag är en sån som helst inte vill ta onödiga risker att bli misshandlad ute utan anledning ännu en gång som jag har varit med om flera gånger tidigare i mitt liv. Om jag är rädd för människor? Ja, svarar jag då. Om jag är rädd för mig själv? Ja, svara jag då också eftersom jag kan vara som en tickande bomb (är ibland rädd att jag ska bli galen när jag är bland människor).
Mer
11 år 11 månader sedan #486331 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet tycka om + gång

zoidar skrev:

Nissegossen skrev: Jag går omkring med en barnvagn! :tummenupp :joker :jump


Ja just det. Kan man vila på den? Skulle det funkar om du hade gåstavar?


För att våga gå ut hemifrån har jag en tältstol, alltså en ihopfällbar pall som jag har med mig vart jag än går. Vagnen och stolen är ett måste för mig. Detta eftersom att jag måste kunna sitta ned när som helst oavsett var och när jag vill. Detta beror på en ryggskada som jag och ryggortopedkirurgen gemensamt kom överens om att hon inte skulle operera mig för. Detta eftersom jag även har en muskelfäste inflammation i sittknölarna och mot det hjälper ingen operation endast Antiinflammatoriska medel dvs värktabletter och jag vill inte ta värktabletter

Eftersom rollator är enda alternativet och jag behöver inte en sådan då jag inte har några problem med balansen och inte behöver det stöd från det som en rollator kan ge, utan det är bara för att avlasta ryggen för att jag får inte lov att bära något och får väldigt ont om jag står eller går för länge! På barnkärran kan jag lasta mycket. Var igår skickebud för två olika grannar som jag handlade till förutom mig själv. De tre det gäller går själva med rollator och är gamla och i ännu sämre skick, än vad jag själv är.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum