Suck måste jag träna mer????

Mer
4 år 3 månader sedan #1220647 av Clean
Fast man äter mindre när man tex undviker socker. Sockar triggar hungern. Likt ett beroende. Jag äter mestadels frukt, bär och grönsaker och jag har fått mycket bättre hälsa tex hjärthälsa än att regelbundet äta Omega 3.

Så Omega 3 är bullshit. Jag äter varierat frukt, bär och grönsaker och går ned i vikt och mycket bättre hälsa på alla sätt.

Dessutom har jag gått ned 60 kg så jag vet.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan #1220649 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Suck måste jag träna mer????
jag har hållt ungefär samma vikt i över 20 år, dvs sedan tonåren och jag undviker inte socker direkt. iofs senaste kanske tre år så har det blivit en hel del godis, glass och juice. kanske gått upp fem kg men knappast tio.

dock hade det säkert inte skadat att ersätta godisätandet med ett extra mål varanannan dag t-ex. eller mer juice.
Mer
4 år 3 månader sedan #1220654 av Clean
Så du kan va nöjd? Vi som måste kämpa med vikten kan inte äta massa läsk, godis och glass! Men man kan fuska och fortfarande gå ned i vikt.

När jag gick ned hade jag ibland en pizza, glass, kakor, godis, chips och läsk och gick ned ändå 60 kg.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1220711 av Admin1
Det kan vara svårt att jogga ofta, men om du de dagar då du inte joggar promenerar 1-2 timmar borde bidraga till viktnedgång. När jag promenerade 2 timmar per dag gick jag ner i vikt 10 kg på 2 månader.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan #1220733 av martina
Kan rekommendera styrketräning till en timmes promenad per dag. 2-4 halvtimmar i veckan. Träna hela kroppen! Då sparas eller byggs snygga muskler . Man går inte ner lika mycket i vikt men bränner mera fett. Lättare att hålla vikten också då muskler bränner mer än fett...
Mer
4 år 3 månader sedan #1220778 av Modesty
Tack för tips!