Ett dygn i mitt liv.... God natt!!!

Mer
12 år 3 månader sedan #449779 av Aspergergirl
Ja, jag misstänker också att det kan vara den vaccinationen, men vi får se helt enkelt om jag får genomgå en utredning. Det blir ju läkaren som bedömer det. Personligen vill jag absolut få en utredning gjord, för det här med mina sömnproblem håller inte längre. Vidare rapport följer.... /A-C
Mer
12 år 3 månader sedan #449783 av Geta
Är det inte mest barn och ungdomar som har fått sömnsjuka efter vaccinationen?
Mer
12 år 3 månader sedan #449784 av Isa-Alise
Lycka till! Och jag hoppas att det inte är narkolepsi, utan bara något tillfälligt...
Mer
12 år 3 månader sedan #449797 av Aspergergirl

Geta skrev: Är det inte mest barn och ungdomar som har fått sömnsjuka efter vaccinationen?


Först så måste jag berätta att sömnsjuka är en annan sjukdom än Narkolepsi. Det kan bland annat läsas här:
svt.se/2.22620/1.2375411/narkolepsi_somnsjuka_kataplexi

När det gäller Narkolepsi och pandemrix-vaccinationen är det mest barn och ungdomar som uppmärksammats, men fler och fler rapporter om vuxna som fått sjukdomen efter sprutan kommer in. Jag skrev bland annat ett mail till NHR (Neurologiskt Handikappades Riksförbund) och fick kontakt med ett diagnosombud, alltså ett ombud som är expert på en viss sjukdom/skada. Henne frågade jag om det förekommer att vuxna drabbas till följd av vaccineringen och enligt henne så gör de det. Mörkertalet är stort. Idag har ca 500 diagnosen i Sverige, men man tror att ca 4200 personer lider av sjukdomen. Man misstänker att många blivit avfärdade av vården då deras symptom kan vara lindriga.

Personligen vet jag inte riktigt vad jag hoppas på. På ett sätt vill jag ha en diagnos, just för att jag då får en förklaring till mina problem. Samtidigt vill jag ju inte ha sjukdomen eftersom den är obotlig och i många fall går det inte att medicinera bort alla symptom. Jag har dock fått mina problem de sista två åren och det ÄR efter vaccineringen. Därför känner jag mig orolig över allt detta.
Mer
12 år 3 månader sedan #449930 av Admin1
Om du får diagnosen narkolepsi kommer du då att skriva en bok om detta och ge ut den?
Mer
12 år 3 månader sedan #449931 av Aspergergirl
Så långt har jag inte ens tänkt, men det skulle jag mycket väl kunna göra!! En bra tanke. Det finns nog inte så många böcker i det ämnet än så länge.