Ett dygn i mitt liv.... God natt!!!

Mer
12 år 3 månader sedan #450244 av Isa-Alise
Väldigt tråkigt med besvären. Jag undvek vaccinet för jag var rädd för biverkningarna. Jag har tyvärr hört fler som fått besvär med trötthet efter vaccinationen.
Mer
12 år 3 månader sedan #450259 av Aspergergirl

Admin1 skrev: Har personalen på ditt boende reagerat över dina insomningar?


Det har de säkert gjort, men inte så mycket som personalen på sysselsättningen och mellanvården har gjort. Det är så korta stunder jag träffar personalen på boendet så det är knappt de hinner uppfatta "mitt rätta jag". Klockan 8.15 kommer de och ger mig medicin + har ett kort samtal på ca 10 minuter. Sen kommer de kl 14.00 och ger mig medicin vilket tar ca 2 minuter. Kl 17 kommer de och skriver schema vilket tar ca 5 minuter. Klockan 19.45 kommer de och ger mig medicin samt har ett kort samtal fram till kl 20.00. Klockan 21.45 kommer de med medicin och säger god natt, tar max 2 minuter. Så det är inte så konstigt om personalen inte har riktig koll på mig eftersom jag träffar dem så korta stunder. Det är endast i undantagsfall som jag träffar dem längre tid åt gången, om jag t ex ska åka och handla eller om vi ska till apoteket och liknande. Men annars är det ovanstående schema som gäller.

När jag är på mellanvården har det uppmärksammats mest och det är egentligen bra för det är ju där jag har mina vårdkontakter, min läkare och min kontaktperson som är sjuksköterska. På mellanvården brukar de få knuffa på mig för att väcka mig när jag somnat och likadant är det nästan på sysselsättningen.
Mer
12 år 3 månader sedan #450602 av Admin1
Måste du laga maten själv eller serveras ni lagad mat och i så fall vad kostar den?
Mer
12 år 3 månader sedan #450644 av Aspergergirl
Ja, jag måste laga maten själv. Vi har en i boendet som får lagad mat varje dag, men det är mat som personalen hämtar och inget som personalen lagar till. Denna kvinna är även ganska gravt handikappad så hon kan inte laga mat själv. Om jag själv vill, så kan jag få hjälp med matlagningen av personal, men jag måste laga maten i min lägenhet och jag måste själv köpa alla ingredienser.

/A-C
Mer
12 år 3 månader sedan #450936 av Admin1
Är du nöjd med servicen på boendet eller är det lika bra att bo i egen lägenhet med eventuellt boendestöd?
Mer
12 år 3 månader sedan #450967 av Aspergergirl
Jag är nöjd för jag kan få mycket mer hjälp om jag ber om det, men jag vill ha det så här och känner mig trygg med att ha tillgång till personal dygnet runt. Vill jag någonting är det bara att gå utanför dörren och vandra bort till personallägenheten och knacka på. Till exempel om jag mår dåligt på natten, då är det bara att ringa på dörren så kommer personalen och pratar med mig en stund, och behöver jag så ringer de efter kommunsjuksköterskan som har jour dygnet runt. Så jag ångrar inte att jag flyttade hit. Jag får t ex sällskap om jag vill gå på promenad, och ja, jag får hjälp med det mesta bara jag ber om det. Så det är faktiskt upp till mig hur mycket hjälp jag vill ha.