Coronastrategi.

Mer
3 år 2 månader sedan #1320738 av krokus
Svar från krokus i ämnet Coronastrategi.

Fantasio skrev: Jag förstår, Krokus. Då blir det problem för både mina föräldrar och mig. De får ju min hjälp fem dagar i veckan. Hur ska de få mat? Hur ska jag få mat? Jag undrar hur det blir med min Zypadheraspruta nästa torsdag och apodosrullen jag ska hämta på måndag. Räcker det inte om jag har munskydd på mig?

Hm, vad knepigt det blev! Vissa beställer mat på Internet med hemleverans. Det är lite dyrare än vanligt, men det kanske vore något för dina föräldrar om du är sjuk?

När det gäller medicinerna får du nog fråga din KP.
Mer
3 år 2 månader sedan #1320744 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Coronastrategi.
Tack för svar. Jag var snorig en dag för några veckor sedan, men det gick över på nån dag. Kanske kan mamma och pappa tillfälligt få matlådor via hemtjänsten. Själv får jag väl leva på pasta, har ett oöppnat paket i köket.
Mer
3 år 2 månader sedan #1320745 av Geta
Svar från Geta i ämnet Coronastrategi.
Kan inte din syster handla åt dig?
Mer
3 år 2 månader sedan #1320746 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Coronastrategi.
Jo, men hon har man och barn, plus heltidsjobb. Men hon skulle ju kunna handla sju frysrätter till mig. Då behöver hon bara handla en gång i veckan till mig. Men mina föräldrar måste prioriteras.
Mer
3 år 2 månader sedan #1320752 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Coronastrategi.
Kom ihåg allt vad du rör vid har vad du än nu har, dina fingeravtryck smittar din andningsluft sprider virus. Det är lätt att smitta andra, det är ju därför vi har en pandemi då det är extremt smittsamt. Jag förvägrar hemtjänsten att komma innanför dörren innan de utanför dörren måste ta handsprit på händerna och numer har de munskydd på sig när de jobbar. En som ville komma in utan att ta handsprit på händerna knuffade jag handgripligen ut igenom dörren och sade till honom handsprit först annars låser jag dörren. Ett sätt att skydda mig. De har fattat och tydligen har de nu fått instruktioner om det Har min egen handsprit jag gör på rödsprit Alltså T-röd blandar med två matskedar vatten morotsliv.com/2020/03/diy-gor-egen-handsprit.html

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 2 månader sedan #1320761 av wasp
Svar från wasp i ämnet Coronastrategi.
Ja, boedestöd har både visir och munskydd på sig här hemma.