Självhjälpstips - så lindrar jag min ångest

Mer
18 år 1 månad sedan #36341 av Isa-Alise
är jag utomhus eller inne på någon afär så brukar jag ha mp3 spelaren på mig så man har lite musik i bakgruden så blir det oftast bättre. men kan bli sjukt jobbigt om jag inte har musik i bakgrunden. är jag hemma försöker jag sova när jag får ångest då är det oftast bättre när man vaknar igen :) fast så när man har sömnproblem kan det ju bli lite knasigt:/. är jag ute på byn och är social med massa andra folk så försöker jag röra på mig och smita därifrån en liten stund så blir det oftast bättre
Mer
18 år 1 vecka sedan #39040 av Aspergergirl
Här var många kloka råd! Jag besväras av mycket ångest och tar till mig alla tips och råd som verkar vara bra. Själv har jag ingen riktig bra taktik att hantera min ångest på. Jag skär mig och det är ju verkligen inte optimalt. Ibland ringer jag dock till avdelningen där jag varit inlagd och det kan lugna mig för stunden när jag får prata med någon ur personalen som jag känner. Tar Stesolid när jag känner ångest men den dämpar bara ångesten lite och jag blir inte ångestfri. /A
Mer
18 år 1 vecka sedan #39044 av Isa-Alise
Skriva, det måste inte vara något som har något värde efteråt. Kladda ner allt. Det hjälper mig iaf.