Vad gör ni när ni är deppade / nedstämda?

Mer
5 år 4 månader sedan #1113991 av Kattis35
Hej sänkte dosen för ett tag sedan på abilify. Började känna mig mer nedstämd och deppig. Känns som allt är meningslöst och hopplöst. Vill egentligen ingenting. Ökar vid behov så just nu en period så behöver jag nog öka dosen. Vad gör ni när ni känner er nedstämda och deppiga? Har ni något ni gör för att må bättre eller väntar ni in att det bara ska kännas bättre. Själv så är det både och. Ibland vill jag inget när det känns så och ibland tvingar jag mig ut på promenad. Kram pä er alla vänner !
Mer
5 år 4 månader sedan #1113996 av Geta
Promenader i friska luften är bra!
Mer
5 år 4 månader sedan #1114006 av Nissegossen
Admin predikar att promenader motverkar depression samt att man tränar förlänger livet med 8 år. Så gå ut och gå verkar det vara som gäller. Jag bor nära Psyket på Östra, innan de började bygga här hade jag 7 min gångväg till psyket. Psykos finns inte där längre men avd för depression finns där och varje gång jag träffar på klungan med patienter talar jag om ovanstående, de är då på väg mot Göteborgs lunga Delsjöområdet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Leloo
  • Besökare
  • Besökare
5 år 4 månader sedan #1114014 av Leloo
Brukar klappa på min katt när jag är nere. Det hjälperna hel del. Men det är ju inte alla som kan ha djur. Att skriva dagbok tycker jag fungerar bra. Ta en tidig natt kan vara en bra grej också, sminka av sig, ta på sig pyjamas och sjunka ned i sängen och läsa en bra bok. Kanske lägga en ansiktsmask innan.
Ringa någon närstående och ventilera är också bra. I värsta fall tar jag en lugnande.
Mer
5 år 4 månader sedan #1114022 av krokus
Jag brukar ligga i sängen och stirra in i väggen, tills jag blir såpass kissnödig att jag måste gå upp. Att gå på toa bryter ibland nedstämdheten.
Mer
5 år 4 månader sedan #1114025 av memphis
Jag brukar ty mig till min hund.