Vad gör ni när ni är deppade / nedstämda?

Mer
5 år 4 månader sedan #1117279 av Amandara
Tiger och lider. Vill inte spy ur mig min galla mer än nöden kräver. Är informativ om mitt tillstånd. Så att folk vet att jag är handikappad av svartalfer som biter sig fast i hjärtat och färgar himlen, livslusten, hoppet, allt....mörkgrått....
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1117300 av Nissegossen
Think positively



Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 4 månader sedan #1117360 av Utomjordingen
Kan tycka att det är lite svårt att tänka positivt när man har mina psykiska symptom. Jag går mest på envis vilja hela tiden.
Mer
5 år 4 månader sedan #1117395 av Admin1
Det är inte bra att ständigt tänka och gräma sig över negativa saker i sitt liv för det blir bara värre. Helst skall man glömma allt.
Mer
5 år 4 månader sedan #1117404 av Geta
När jag är deppad går jag på bio. Det slår allt. Dessutom kan jag unna mig popcorn.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1122022 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Vad gör ni när ni är deppade / nedstämda?
Lyssna på en ljudbok, där jag bor kan man lyssna gratis på böcker från biblioteket i byn till mobilen och det är lite lyx, att kunna skingra tankarna med en bra bok. Gå på promenad med hunden även om man är deppig så känns det alltid skönt att komma ut i friska luften.
Min depression har nu börjat släppa sitt grepp, från slutet på sommaren och hela långa hösten så kan jag äntligen känna igen, när jag är deppig så existerar jag utan att känna, det är mörkt och då är jag inte en hel människa, jag är enbart halv, existerar inte mycke mer.
Last edit: 5 år 3 månader sedan by ingrid64marie.