Liknar insomnandet något som upplevs vid psykos?

Mer
16 år 3 månader sedan #104644 av Admin1
Nissegossen att du hör ofta röster och ser syner beror kanske på att du dricker en hel del alkohol. Om du minskade på alkoholen, så borde dina psykotiska symptom minska tror jag. Framförallt tror jag att synhallucinationerna borde minska. Har du någon gång helt slutat och vad hände då med dina symptom?
Mer
16 år 3 månader sedan #104659 av Nissegossen
Märk väl, att jag var ren från alla droger när jag första gången uppsökte psykiatrin! Detta inbegriper även alkohol! Drack visserligen innan alkohol då också, dock inte i de mängder som är idag.

Jag slutade dricka när jag upptäckte och fattade misstankar om att jag var sjuk! Höll upp ett bra tag innan jag uppsökte vården och var ju helt ren, åtminstone första året därefter!

Jag har haft röster och syner därefter, så det är ett under att jag fortfarande lever!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 3 månader sedan #104662 av Nissegossen

Geta skrev: Nissegossen, du menar att du och Sylvia Plath ser
glimtar av vad som ska ske i framtiden?
Det här filtret som man har för att skydda sig brukar
hjälpa. Fast det brukar inte vara så intakt vid schizofreni.

Att du får se mer än du knappt orkar med kan inte vara
lätt. Det förstår jag. Jag bara raljerar om att det skulle
vara ett avbrott att få en släng med synhallucinationer.


Vi kan se skeenden som förmodligen kanske sker i just den stunden, så som en film som rullas innanför ögonen på oss! Dessutom är det små glimtar, som man förstår att det är något, men det är sällan man rent konkret kan säga innan, att det här kommer att hända! När det väl hänt står sammanhanget glasklart och det kan framkalla kalla kårar!

Vad var det nu han hette, stockholmaren som bildade skola på 1700-talet? Jo! Det var Swedenborg han råkade vara i Göteborg den gången det var en storbrand i Stockholm och han berättade då att det brann i Stockholm och att hans hus där var hotat! Det fanns då ingen dåtida telefon eller något annat sätt att kommunicera som inte tog lång tid.

Senare blev han lättad och han sade att hans hus inte längre var hotat!

Detta kunde till 100% verifieras senare!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
Mer
16 år 3 månader sedan #104692 av Nissegossen
www.sait.se/pages/f-gjort/gjort-2007/2007-ht.htm


"En något mer känd person, forskaren och vetenskapsmannen Emanuel Swedenborg (1688-1772) fick vi under kvällen lära känna. Swedenborg var synsk och hjälpte folket att se saker. Vår ciceron berättade om två män som sökte efter en skuldsedel de inte kunde finna. ”Gå in i biblioteket i van der Nootska Palatset” rådde Swedenborg de båda männen. ”Där skall ni finna reverserna”. Mycket riktigt, i biblioteket fanns de borttappade reverserna.

Året är 1759. Swedenborg sitter en kväll på en restaurang i Göteborg och äter middag med goda vänner. Plötsligt tystnar Swedenborg. Vännerna vänder sig mot honom och undrar hur det är fatt. Swedenborg berättar då vilka fasansfulla bilder han ser för sin syn. En stor brand rasar i kvarteren runt Mariaberget. ”Branden skall sluta innan den nått mitt hus” berättar han med blicken långt borta. Så skedde, den stora Mariabranden upphörde strax innan Swedenborgs kvarter…"

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 3 månader sedan #104695 av Jocke
trodde dem att han var en trollkarl eller en man utsänd från gud? Varför dyker Ivan Agueli upp i dessa trosförnimmelser?

Vars är världen på väg?