Liknar insomnandet något som upplevs vid psykos?

Mer
16 år 3 månader sedan #104699 av Nissegossen
Har inget svar på din fråga, för jag har bara skummat på ytan av vad swedenborg verkligen står för!

Kan bara konstatera att också jag ser sådant som troligtvis han också hade förmåga till.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 3 månader sedan #104712 av Admin1

Nissegossen skrev: Märk väl, att jag var ren från alla droger när jag första gången uppsökte psykiatrin! Detta inbegriper även alkohol! Drack visserligen innan alkohol då också, dock inte i de mängder som är idag.

Jag slutade dricka när jag upptäckte och fattade misstankar om att jag var sjuk! Höll upp ett bra tag innan jag uppsökte vården och var ju helt ren, åtminstone första året därefter!

Jag har haft röster och syner därefter, så det är ett under att jag fortfarande lever!


Jag tror på att du har schizofreni och inte en alkoholpsykos. Men jag undrar om inte du kanske skulle ha mindre psykotiska symptom idag om du drack mycket mindre än vad du gör nu. Alkohol även i måttliga mängder kan förvärra psykotiska symptom. Din dåliga ekonomi skulle också förbättras markant om du drack mindre. Det är egentligen konstigt att du inte haft ett återfall i psykos på 22 år.
Mer
16 år 3 månader sedan #104714 av Nissegossen

Admin1 skrev:

Nissegossen skrev: Märk väl, att jag var ren från alla droger när jag första gången uppsökte psykiatrin! Detta inbegriper även alkohol! Drack visserligen innan alkohol då också, dock inte i de mängder som är idag.

Jag slutade dricka när jag upptäckte och fattade misstankar om att jag var sjuk! Höll upp ett bra tag innan jag uppsökte vården och var ju helt ren, åtminstone första året därefter!

Jag har haft röster och syner därefter, så det är ett under att jag fortfarande lever!


Jag tror på att du har schizofreni och inte en alkoholpsykos. Men jag undrar om inte du kanske skulle ha mindre psykotiska symptom idag om du drack mycket mindre än vad du gör nu. Alkohol även i måttliga mängder kan förvärra psykotiska symptom. Din dåliga ekonomi skulle också förbättras markant om du drack mindre. Det är egentligen konstigt att du inte haft ett återfall i psykos på 22 år.



Det vet jag Admin! Du råkar ha supportrar(!) i mina röster, så det har jag nog hört! :lol:

Kan bara säga som japanen; Hai svårt mycket svårt men det går att ordna! :tänk :lol:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 3 månader sedan #104727 av Nissegossen
Jag drack ju öl innan också och arbetade på ett bryggeri när jag insjuknade. Det var treskiftsarbetet där som knäckte mig. Jag arbetade där när jag inte var sjukskriven och det var lätt att få tag i en öl.
Ingen sade något!

Arbetskompisen som hade skiftet efter mig i brygghuset gjorde som så på morgonen, att han gick till provskåpet och hämtade 1½ litersmåttet.
Det gick han ned till jäskällaren med och skopade upp den full med så kallat grönöl som hade stått längst på jäsning och samma dag skulle "Slangas" Till lagerkällaren. Det var då hela tiden fråga om starköl som inte ens var utspätt med vatten.
Sedan ställde han tillbaka det i provskåpet.

Jag hade kvar arbetet i 17 år
Det är väl fråga om en yrkesskada?:roll:

Angående återfall så har väl aldrig "Psykosen" gått över utan den är ständigt i bakgrunden och ligger strax under ytan, men jag tror mig att ha kontroll på den. Men, jag suckar här, jag har medvetet hållit mig undan från inläggning! Trots allt så dör folk på sjukhus!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 3 månader sedan #104758 av Jocke
Nu får du en annan supporter av diametralt annan åsikts än Admins! Du har ju funnit din livskvalité! Då mår bra på inmundigandet av ölen som förvisso inte är av särskilt nämnvärt stark sort. Ungefär som att dricka en massa lättöl, ngn vinare skvimpar väl ned också. Du kanske ska välja mellan rökat och alkoholen. Jag valde alkoholen efter ett tag, efter att ha haft en vit period länge. Rökat tycker jag bara känns jobbig att ha i lungorna vid passiv rökning.

Vet inte hur billigt du röker? Men det kanske inte är värt att bli sur eller gå upp i vikt? Jag menar med att sluta med rökat. Du har en stark livskvalitée, du har inte den normale alkoholistens jargong, utan du är väldigt civiliserad! Med mycket kunskaper, okey att du bränner till när ngn är otydlig. Men det är ditt eget val, det kan ingen annan moralisera över. Dina psykoser finns tydligen där latent? Men du har valt att leva i gränslandet, så det är ju icket enbart negativt att ha en mild psykos kan man tycka? Eller åtminstone att du har lärt dig kontrollera psykosens effekt genom att inte vara rädd!

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 3 månader sedan #104763 av Jocke

Nissegossen skrev: Har inget svar på din fråga, för jag har bara skummat på ytan av vad swedenborg verkligen står för!

Kan bara konstatera att också jag ser sådant som troligtvis han också hade förmåga till.



Det enda jag kan säga som jag har, som liknar dina erfarenheter. Är att jag ofta kan härleda ett ord eller händelse någon annanstans, givetvis inom tevens ram. Samm händelse kan pågå i ngn annan kanal. Jag har liksom en radar som bekräftar det jag hört från det tidigare tillfället, men det är samtidigt ingen bekräftelse, ngn annan äter kakan. Detta fenomen är oerhört jobbig, det är liksom ett tecken på psykos eller varseblivning som ngn sade.

Det verkar pågå ett krig fortfarande inom tevens ramar. Det är spioner och det är fredsförhandlare hit och dit, väldigt förvirrande faktiskt.

Vars är världen på väg?