Liknar insomnandet något som upplevs vid psykos?

Mer
16 år 3 månader sedan #104766 av Geta
Det att det samma återkommer i flera kanaler i TV, radio
eller tidningar är väl trender eller det kollektiva medvetna/
omedvetna som Nissegossen skulle säga.
Trender sprider sig fort i samhället och det brukar vara ett
fåtal frågor som samtidigt ventileras.
Det typiska är tycker jag att när jag hört eller lärt mig något
nytt så träffar jag på det i flera sammanhang.
Det måste bero på att man ser det som man tidigare sett.
Det är sällan som det kommer in nya perceptioner som
i och för sig brukar vara intressantare.
Det gamla invanda kan kännas tryggt annars.
Mer
16 år 3 månader sedan #104771 av Saari
När jag varit i insomningsstadiet har jag hört röster, ofta olika som bråkar eller säger saker till mig, vilket jag genom den här sidan fick veta var vanligt. Skönt att höra.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 3 månader sedan #104778 av Jocke

Geta skrev: Det att det samma återkommer i flera kanaler i TV, radio
eller tidningar är väl trender eller det kollektiva medvetna/
omedvetna som Nissegossen skulle säga.
Trender sprider sig fort i samhället och det brukar vara ett
fåtal frågor som samtidigt ventileras.
Det typiska är tycker jag att när jag hört eller lärt mig något
nytt så träffar jag på det i flera sammanhang.
Det måste bero på att man ser det som man tidigare sett.
Det är sällan som det kommer in nya perceptioner som
i och för sig brukar vara intressantare.
Det gamla invanda kan kännas tryggt annars.


Jo Geta det intressanta i det ointressanta är att en ny tolkning görs på "riksplan" medan frågetecknen hopar sig för mig lokalt! Jag klarar inte att inta perceptionen utan det kvarstår i det förflutna. Men varför höra upprepandet? Men det är skickligt insnärjt i ens liv. Det är mitt privatliv det handlar om Geta! Det känns som man inte kan undkomma godtycket?

Vars är världen på väg?
Mer
16 år 3 månader sedan #104801 av Nissegossen

Jocke skrev: Nu får du en annan supporter av diametralt annan åsikts än Admins! Du har ju funnit din livskvalité! Då mår bra på inmundigandet av ölen som förvisso inte är av särskilt nämnvärt stark sort. Ungefär som att dricka en massa lättöl, ngn vinare skvimpar väl ned också. Du kanske ska välja mellan rökat och alkoholen. Jag valde alkoholen efter ett tag, efter att ha haft en vit period länge. Rökat tycker jag bara känns jobbig att ha i lungorna vid passiv rökning.

Vet inte hur billigt du röker? Men det kanske inte är värt att bli sur eller gå upp i vikt? Jag menar med att sluta med rökat. Du har en stark livskvalitée, du har inte den normale alkoholistens jargong, utan du är väldigt civiliserad! Med mycket kunskaper, okey att du bränner till när ngn är otydlig. Men det är ditt eget val, det kan ingen annan moralisera över. Dina psykoser finns tydligen där latent? Men du har valt att leva i gränslandet, så det är ju icket enbart negativt att ha en mild psykos kan man tycka? Eller åtminstone att du har lärt dig kontrollera psykosens effekt genom att inte vara rädd!


Jocke, angående ölen är det en kostnadsfråga. På den svagare ölen (2,8%) får jag ut mest alkohol för pengarna.

Rökningen kostar för två personer under 1000kr/mån.

Jag undrar om någon med stor cigarrettkonsumtion kommer undan med mindre! Det jag själv röker motsvarar minst 1½ paket prins om dagen.

Det skulle då kosta, med ett pris per limpa på 300 kr, Min 1200 kr/mån för enbart för mig själv, det är då lågt räknat.
Du kan inte om du röker lika mycket komma undan billigare!

Det jag själv betalar är cirka 650 kr/mån Då ingår allt som har med rökning att göra! dvs även tändare och andra tillbehör.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Niklas.
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 månader sedan #104808 av Niklas.
Det här angående tändaren är goddag yxskaft. Man vill diskutera någonting seriöst och så plötsligt detta snack angående tändaren. Undra varför det inte tycks vara värt vara medlem här då svaren ständigt var goddag yxskaft.
Mer
16 år 3 månader sedan #104814 av Nissegossen
Fel av mig! Jag skulle startat en ny tråd, men det är inte alltid man tänker på det, ord ger ord!

Ber om ursäkt till tråd startaren!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum