När allt faller

Mer
14 år 9 månader sedan #225722 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet När allt faller

Gäst skrev: Det är lite så här jag funkar tror jag.. jag bygger upp en illusion, manipulerar, ljuger ect. tills mitt samvete inte klarar av mer, och då slänger jag sanningen i ansiktet på alla runtomkring mig i desperation, med resultatet att ingen vill ha med mig att göra längre.. om inte så försöker jag rädda det som räddas kan med samma beteende som fick mig att hamna i den situationen från början, men då vet alla redan.. och skulle någon ändå stanna kvar så gör jag ändå exakt samma sak efter ett tag igen, om och om igen.


Skaffa dig lite terapi... det där är ett inlärt mönster och går att förändra genom terapi...
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 9 månader sedan #225759 av
Svar från i ämnet När allt faller
Finns det ingen terapi jag kan gå där jag kan lära mig hur jag ska göra för att inte hamna i en bekräftelsecirkel så att jag kan få ut något av att gå i terapi?
Mer
14 år 9 månader sedan #225763 av Geta
Svar från Geta i ämnet När allt faller
DBT vore kanske något för dig eller MBT.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 9 månader sedan #225775 av
Svar från i ämnet När allt faller
Googlade DBT och det verkade vettigt.. när jag googlade MBT hittade jag bara skor. Vill du att jag ska gå?

(jag skämtar, bäst jag säger det så det inte blir missförstånd)

Jag undrar bara en sak.. är sånt manipulativt beteende som mitt välkänt inom borderline-behandlingar? så att jag inte kan manipulera dom utan faktiskt bli hjälpt oavsett hur jobbigt det är för mig att folk där "ser mig" ?
Mer
14 år 9 månader sedan #225781 av Geta
Svar från Geta i ämnet När allt faller
Här en sida om MBT vid borderline:
www.mbtsverige.se/
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 9 månader sedan #225783 av
Svar från i ämnet När allt faller
tack!

Nu när jag outat mig själv ganska mkt, frågeställningen från sidan ett kvarstår..

exit, y/n?