När allt faller

Mer
14 år 9 månader sedan #225492 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet När allt faller

Gäst skrev: Det känns att det är att komma undan för lätt genom att säga att jag har borderline (försöker ta ansvar, lyckas inte så bra dock), men kollade upp på wiki och det var spot on..


vad betyder spot on?

Vad jag fick fram var det exactly right, har jag rätt i att du har en konstaterad borderline?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 9 månader sedan #225494 av
Svar från i ämnet När allt faller
lögn.. hm. Ja.. det är mycket där det går fel. Jag ser reaktionskedjor, handling --> konsekvens --> resultat, men är ofta helt oförmögen till att välja 'rätt' i alla fall. Allt jag skrivit i tråden till exempel, jag ser tydligt framför mig ett stort antal variationer på responsen jag förmodligen kommer få, och genom att formulera mig på vissa sätt begränsar jag de möjliga svaren så mycket som möjligt för att få svar som jag vill ha, dvs. saker som gynnar mig på olika sätt.. ofta pga. känslomässiga behov som jag desperat 'måste' fylla.. vet inte hur jag kan stänga av det..

Och jag brukar även analysera mig själv såhär, för att på något sätt komma bort från skammen över hur jävla manupilativ jag är, vilket leder till att många inte vill ha med mig att göra efter det.. jag har funderat ett tag nu om jag är psykopat eller liknande..

Just nu hoppas jag att någon ser mig bakom orden och kan säga något som når fram till mig.. eller helt ärligt, säga att jag är fin fastän jag vet att det som finns i mig inte är det alls.. <-- perfekt exempel på hur jag kommer på mig själv med att fiska sympati genom att skriva vissa saker.. och så analyserar jag, kommer fram till saker, och börjar sedan om från början.. Jag kan hålla på såhär i en evighet, ett hjul av saker att säga för att få det som driver mig till att säga just dom sakerna.

Och så håller det på, bla bla bla i ett oändligt kretslopp byggt på bekräftelsebehov, skam, överanalysation, egoism och manupilation.. runt runt..
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 9 månader sedan #225496 av
Svar från i ämnet När allt faller
Nisse: nja, jag kollade upp symtomen på wikipedia, och dom var "spot on", det vill säga huvudet på spiken. Kunde enkelt konstatera att jag uppfyller alla kriterier för borderline, men officiellt har jag inte blivit diagnostiserad borderline.
Mer
14 år 9 månader sedan #225497 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet När allt faller
Det är goda förutsättningar för personlighetsstörningen borderline, du "växer" ifrån den och har goda chanser at6t bli helt frisk,

Om du överlever, för självmord är en del av diagnosen om jag fattat saken rätt.

www.borderline.nu/nuke/modules.p ... le&sid=106

Det första ordet du skrev på ett inlägg, var lögn, menar du att jag skulle vara en lögnare, eller vad?

jag försöker så gått jag kan att vara öppen och ärlig och har inte för avsikt, med att komma med något sådant...jag försöker bara att hjälpa dig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 9 månader sedan #225498 av
Svar från i ämnet När allt faller
nej nej, missförstånd! Det var ett svar på allafall's inlägg tidigare i tråden! Det var lite "hmm lögn *stryker sig om skägget i fundering*" - grej.. förlåt om jag var otydlig.

Känner lite just nu "aah vad skönt, jag har borderline, det förklarar att jag beter mig helt skadat.. nu slipper jag ta ansvar/bry mig!" .. men samtidigt känns det inte rätt att känna så heller..
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 9 månader sedan #225499 av
Svar från i ämnet När allt faller
Mjo, har ett antal misslyckade självmordsförsök bakom mig..